کد خبر : 2253
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

گاف جدید شعبه 45 دیوان عدالت اداری درباره شورای صالحیه

گاف جدید شعبه 45 دیوان عدالت اداری درباره شورای صالحیه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز،همین چند روز پیش بود که شورای شهر صالحیه به خاطر رای یکی از شعب معروف دیوان عدالت اداری دستخوش تغییر شد و به تبع آن سه عضو علی البدل جای سه عضو قبلی شورای شهر را گرفتند.  در حکمی که شعبه چهل و پنج دیوان عدالت اداری با

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز،همین چند روز پیش بود که شورای شهر صالحیه به خاطر رای یکی از شعب معروف دیوان عدالت اداری دستخوش تغییر شد و به تبع آن سه عضو علی البدل جای سه عضو قبلی شورای شهر را گرفتند.  در حکمی که شعبه چهل و پنج دیوان عدالت اداری با ریاست قاضی فریدونی فرد صادر شده است؛ دلیل برکناری سه عضو قبلی را تلویحا « تایید صلاحیت خارج از وقت در هیئت مرکزی نظارت» عنوان کرده است در حالی که به دلیل زیر دویست هزار نفره بودن شهر صالحیه؛ آخرین مرجع اعلام نظر صلاحیت برای کاندیداها فقط شورای نظارت استان بوده است.

حالا سندی به دست ما رسیده که این ادعای دیوان را نه تنها رد می کند بلکه این ابهام را ایجاد می کند که پس رئیس محترم این شعبه از دیوان آیا همینطور همه اسناد و مدارک را بررسی می کند و نسبت به صدور رای اقدام می کند؟

آیا اصلا به نتایج این تصمیم ها برای هر شهری فکر می کند؟ ایا اصلا برایشان اهمیت دارد که آنچه در این میان نابود می شود آبروی آدمهاست؟

سندی که به دست ما رسیده نشان می دهد خانم «مریم شکری» که در فهرست همان سه عضو برکنار شده شورای صالحیه به واسطه رای دیوان بوده یکی از همان اعضایی است که متاسفانه اسناد مربوط به ایشان درست بررسی نشده است.

ابلاغیه ای که هیئت اجرایی انتخابات شوراها در همان زمان به ایشان داده شده نشان می دهد که صلاحیت نامبرده در زمان بررسی از سوی هیئت نظارت استان ” در زمان قانونی” تایید شده است! حال اینکه دیوان چرا رای به کناری او داده است برای ما بسیار عجیب است!

کاش دیوان که قرار است پرچمدار اصلاح روندها در ادارات و دستگاه ها باشد و اشکالات و بی عدالتی ها را رفع کند خودش حداقل احترام را به عدالت و حقوق مردم بگذارد.واقعا دیگر چه گافی باید از این شعبه محترم دیوان ساتع شود که مسئولان ارشد قضایی فکری به حال این نهاد مهم کنند؟

#سمت مردم

#سپیده نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.