کد خبر : 4669
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹

پایان تلخ شهرداری که به شورای احمدآباد تحمیل شد

پایان تلخ شهرداری که به شورای احمدآباد تحمیل شد

البته نکته مهم اینجاست که شورای احمدآباد در دو سال و اندی اخیر ثابت کرده که شورای کار کردن نیست و قطعا برکناری ترکاشوند هم ریشه در ضعف عملکرد او نداشته است.

شهردار احمدآباد برکنار شد؛ خداحافظی بدون هیچ دستاورد مثبتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز ،بالاخره اعضای شورای شهراحمدآباد مستوفی حرف خودشان را به کرسی نشاندند تا با صورتجلسه ای فوری به بهانه قانونی «عدم سکونت در محدوده خدمت» به فعالیت مصطفی ترکاشوند خاتمه دهند.
روز چهارشنبه قبل از آغاز تعطیلات این اتفاق افتاد در حالی که چند روز پیش نیز آنها همین تصمیم را گرفته بودند ولی با ورود فرمانداری و توسل به ایرادهای شکلی،‌ تصمیم شورای احمدآباد با کمی تاخیر اجرا شد.
گفته می شود آقای ترکاشوند از شهرداران محبوب آقای فرماندار است که ریشه آشنایی آنها به دوران خدمت در شهرستان قدس برمی گشت. زمانی که او مشاور شهردار بود و فرماندار اسلامشهر هم در قامت یک سرهنگ در رأی سپاه شهرستان قدس فعالیت می کرد.


یک سال و نیم پیش عده ای تلاش کردند ترکاشوند را در دامن شورای بلاتکلیف چهاردانگه بگذارند و برای این کار از اهرمهای متعددی استفاده کردند اما در نهایت قسمت بر این بود که او با کمترین هزینه به اعتبار آرای لرزان اعضای شورای احمدآباد نخستین تجربه شهردار بودن را در کارنامه کاری خود بنشاند.
البته آقای ترکاشوند هیچ سابقه اجرایی قابل توجهی در کارنامه نداشت و تنها مسئولیت جدی او به عنوان معاون خدمات شهری شهرداری رباط کریم هم به خاطر یک حادثه تلخ خیلی کوتاه بود و زود تمام شد و زمینه ای ساخت تا سالها نتواند مسئولیت خاصی داشته باشد.
البته نکته مهم اینجاست که شورای احمدآباد در دو سال و اندی اخیر ثابت کرده که شورای کار کردن نیست و قطعا برکناری ترکاشوند هم ریشه در ضعف عملکرد او نداشته است. اساسا شورای احمدآباد آنقدری که عطش موضوعات دیگر را دارد برای کار کردن تشنه نیست.
ترکاشوند هرچقدر کارآمد نبود اما به تخلف و فساد هم راه نمی داد. اصرار او به جلوگیری از تخلفات ساختمانی و تغییر کاربری های غیرقانونی و البته رابطه عمیق با دستگاه‌های نظارتی باعث شد شورای احمدآباد یا همان گروه مخالف احساس خطر کنند.
احمدآباد مستوفی در طول یک دهه گذشته مدام جولانگاه افراد و مدیران فاسد بوده و به همین دلیل همواره از قطار توسعه و تحول بازمانده است.


در سالهای اخیر پرونده سنگینی گریبان متخلفان را گرفت که یک شهردار و چند شورایی و تعداد زیادی کارمند و دلال را به زندان کشاند اما در نهایت مایه عبرت هیچ کس نشد. همین امروز مهمترین کسب و کار آدمهای خاص همان تخلفات ساختمانی است و البته به طور حتم ترکاشوند به موازات این که هیچ کار جدی و مفیدی در راستای توسعه احمدآباد نمی کرد، مقابل این تخلفات هم تاحدودی مقاومت داشت.
حالا شورای احمدآباد با انتخاب مسئول بازرسی شهرداری به عنوان سرپرست نشان داد که دلش می خواهد با جریان ها و مسئولان صاحب نفوشهرداری احمداباد

ذ وارد تعامل شود. با این حال معلوم نیست انتخاب بعدی آن چه کسی خواهد بود.
دستگیری رئیس شورای فعلی و احتمال دستگیری برخی اعضای دیگر شورای شهر احمدآباد مستوفی این آلارم را روشن می کند که احتمالا انحلال بیخ شوراست.

#سپیده نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.