کد خبر : 2205
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۴۸

ورق بر نگشت / دیوان برکناری 3 عضو شورای صالحیه را تایید کرد

ورق بر نگشت / دیوان برکناری 3 عضو شورای صالحیه را تایید کرد

برکناری 3 عضو شورای صالحیه به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز؛یک ماهی می شود که سه عضو سابق شورای شهر صالحیه یعنی مهدی دهقان نیری ،جابر پناهی و مریم شکری با حکم دیوان عدالت اداری از ترکیب اصلی شورا خارج و سه عضو علی البدل جایگزین آنها شدند. علت اینکه دیوان رای بر جابجایی

برکناری 3 عضو شورای صالحیه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز؛یک ماهی می شود که سه عضو سابق شورای شهر صالحیه یعنی مهدی دهقان نیری ،جابر پناهی و مریم شکری با حکم دیوان عدالت اداری از ترکیب اصلی شورا خارج و سه عضو علی البدل جایگزین آنها شدند.

علت اینکه دیوان رای بر جابجایی این سه نفر داد ، این بود که آنان پس از رد صلاحیت در هییت نظارت استان ، توسط هییت نظارت مرکزی انتخابات تایید صلاحیت شده بودند ، در حالی که قانون می گوید تنها کاندیداهای رد صلاحیت شده شورای شهرهای بالای دویست هزار نفر‌می توانند به هییت مرکزی شکایت کنند.

ولی صالحیه کمتر از دویست هزار نفر جمعیت دارد و این سه عضو شورا در ایام انتخابات نباید برای دریافت صلاحیت به این مرکز مراجعه می کردند، البته این گاف بزرگ هییت نظارت مرکزی بود که به همه داوطلبان رد صلاحیت شده اعلام کرد می توانند به آنجا مراجعه و شکایت کنند و عده ای راهم تایید صلاحیت کرد.

حالا اعضای اخراجی در تلاش برای بازگشت به شورا ، شکایتی را به دیوان عدالت اداری تقدیم کردند ولی قاضی شعبه ۲۶ دیوان عدالت اداری با استناد به ماده ۷۱ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان ، ۳ عضو شورای شهر صالحیه را که خارج از موعد مقرر قانونی در انتخابات شورا تائید صلاحیت شده بودند را مغایر با قوانین دانسته و حکم قطعی به خروج آنها داد.

دیگر با قطعی شدن این حکم، امید برگشتن ورق به نفع این سه عضو اخراجی شورای صالحیه از دست رفت و در ماه‌های آتی باید منتظر رفت و آمدهای جدید در سایر شوراها باشیم چراکه در همین رباط کریم و بهارستان خودمان هنوز هستند شوراهایی که شرایط مشابه سه عضو شورای صالحیه را دارند و باید بزودی صندلی خود را به علی البدل ها تقدیم کنند‌…

#سپیده نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.