کد خبر : 3496
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱

نسیم شهر؛ معلق میان مردم نجیب و شورای عجیب

نسیم شهر؛ معلق میان مردم نجیب و شورای عجیب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز ، چندسالی است که نام « شهر شور عاشورایی» بر تابلوی ورودی نسیم شهر چسبانده اند اما خیلی قبل تر از این نامگذاری، مردم این شهر جزو نجیب ترین وساده دل ترین مردمان استان تهران و بلکه کل کشور بوده‌اند که عشق‌بازی‌های قشنگشان با عزاداری سیدالشهداء زبانزد عام

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز ، چندسالی است که نام « شهر شور عاشورایی» بر تابلوی ورودی نسیم شهر چسبانده اند اما خیلی قبل تر از این نامگذاری، مردم این شهر جزو نجیب ترین وساده دل ترین مردمان استان تهران و بلکه کل کشور بوده‌اند که عشق‌بازی‌های قشنگشان با عزاداری سیدالشهداء زبانزد عام و خاص بوده است

حالا اما اختیار زندگی و شهر این جماعت مهربان و باغیرت دست آدمهایی افتاده که از یک سو نه خط قرمزی نسبت به غیرت عاشورایی دارند و نه اصلا درک درستی از حق و حقوق مردم نجیب این شهر در آنها مشهود است.

از همان شورای اول نسیم شهر شاهد حاشیه و ماجراهای عجیب بوده ایم تا همین دوره کنونی. بجز شورای سوم و چهارم تمام دوره‌های این شورا تا مرز انحلال رفت. حتی در دوره دوم خط انحلال را شکست و مایه سرافکندگی مردم شد. دوره پنجم هم با آن دستگیری‌های حیرت‌انگیز داستان غم انگیزی در تاریخ این شهر رقم زد که هنوز مایه‌ی خجالت مردم نسیم‌شهر است.

حالا هم که دوره ششم شورا شده و انتظار می‌رفت همه سرشان به سنگ خورده باشد، از همان ماه‌های اول شاهد بگیر و ببند هستیم و آبروریزی‌های مکرر اعضای شورای شهر همچنان ادامه دارد. همین امروز هم که برایتان این مرقومه را می‌نویسیم، دو عضو، علی‌الحساب در بازداشت دستگاه‌های امنیتی هستند و یک عضو دیگر هم در آستانه دستگیری قرار دارد و برخی دیگر هم پرونده‌های عجیب دارند که باید جوابگو باشند.

نقطه اتصال و اشتراک تمام این جماعت عجیب و تازه به دوران رسیده روی دو کلمه است، زیاده‌خواهی و فساد. انگار هر کسی پایش به شورای نسیم‌شهر می‌خورد خودش را با کله داخل حاشیه پرتاب می‌کند. فرقی هم نمی‌کند بنگاهی و بساز بفروش باشد یا معلم قرآن و ناظم مدرسه! حتی جوان دهه هفتادی هم یک قدم از فساد عقب نمی‌ماند. خلاصه ملقمه‌ای است بیا و ببین.

در این بین مردم چه گناهی کرده اند که این جماعت در این چند دوره نماینده آنها در پارلمان شهری شده‌اند؟ پس چه کسی و چه زمانی باید این شهر را بسازد؟ شهری که از تورم جمعیت و کمبود زمین در حال انفجار است اما از شدت ساخت و ساز و فساد مالی، بوی بدش به مشام عالم و آدم رسیده است…

دستگاه‌های نظارتی و فرمانداری هم انگار قصد برخورد ندارند. کاش مردم در انتخابات بعدی شوراها اگر خواستند پای صندوق بروند خودشان فکری به حال اصلاح شورا و شهرداری بکنند. امیدی به دستگاه‌های نظارتی و فرمانداری نیست. مجلسی هم که ناظر انتخابات شوراست اگر قرار باشد شخصی مثل شیخ حسن در آن نماینده باشد اصلا امیدی به اصلاح نخواهد داشت.

#سپیده نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.