کد خبر : 3577
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴

مهمترین مصوبات سفر وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی به اسلامشهر

مهمترین مصوبات سفر وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی به اسلامشهر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز ، پنجشنبه،‌ 29 تیرماه،‌سید صولت مرتضوی،‌وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی دولت آقای رئیسی به دعوت مهدی شریفیان،‌نماینده مردم اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی به این شهرستان آمد. این سفر جلسه ای مفصل هم داشت که در آن با حضور جمعی از مدیران ارشد این وزارتخانه و مسئولان محلی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز ، پنجشنبه،‌ 29 تیرماه،‌سید صولت مرتضوی،‌وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی دولت آقای رئیسی به دعوت مهدی شریفیان،‌نماینده مردم اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی به این شهرستان آمد. این سفر جلسه ای مفصل هم داشت که در آن با حضور جمعی از مدیران ارشد این وزارتخانه و مسئولان محلی تصمیمات مهمی اتخاذ شد.
در این گزارش به مهمترین تصمیمات این سفر می پردازیم.

1: ارتقای کیفی و امکانات بیمارستان امام رضا(ع) ا سلامشهر
با حضور وزیر این تصمیمها اتخاذ شد:
تامین پزشکان متخصص و پرستاران مورد نیاز این بیمارستان و همچنین کسب مجوز از وزارت بهداشت، تامین و آغاز بهره برداری از «سی تی اسکن» و «ام آر ای» بیمارستان امام رضا(ع) ظرف ۴ ماه توسط معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی انجام شود. اصلاح ضرایب حقوق، ارتقاء خدمات دهی پلی کلینیک شهید مفتح چهاردانگه و استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز این بیمارستان و فراهم سازی استفاده از ۱۷۵ تخت مصوب این مجموعه درمانی که در حال حاضر از ۱۳۰ تخت آن استفاده می شود.

2:اختصاص اعتبار 175 میلیاردتومانی اشتغالزایی و حمایت از تعاونی ها
در این سفر مصوب شد، مبلغ ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال، حمایت از تعاونی های شهرستان و ایجاد و توسعه مشاغل خانگی اختصاص یابد.
قرار شد مبلغ ۵۰ میلیارد تومان از این اعتبارات از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید از منابع تسهیلاتی ارزان قیمت با نرخ ۱۰درصد برای حداقل ۱۰طرح اشتغال آفرین با سقف میانگین ۵ میلیارد تومان تخصیص یابد.
به منظور توسعه تعاونی ها در سطح شهرستان نیز ۵۰ میلیارد تومان از منابع تسهیلات دارای یارانه خط اعتباری تعاون (سهم ملی ) و همچنین مبلغ ۵۰ میلیارد تومان از سهم استان اختصاص یافت.
تخصیص ۲۵میلیارد تومان اعتبار جهت ایجاد و توسعه مشاغل خانگی اختصاص یافت.

3:حل مشکلات کارگری شرکت ایران‌خودرو دیزل اسلامشهر
در حضور وزیر، مسائل مربوط به جامعه کارگری هم مطرح شد اما تمرکز بر روی مشکلات جامعه کارگری شاغل در شرکت ایران خودرو دیزل بود.
در این جلسه در خصوص تسریع در انجام فرآیند بازنشستگی کارگران این شرکت مقرر شد تا به استناد قانون شرایط بازنشستگی مشاغل سخت و زیان دیده، اداره کار شهرستان نسبت به احصاء افراد مشمول قانون مورد اشاره و ارسال آن به اداره کل متبوع استانی به منظور تسریع در مراحل بازنشستگی این افراد و جایگزینی ۱۱۰۰نفر افرادی که مراحل جذب آنها در این شرکت متوقف شده، اقدام کند.

 

4:اصلاح ساختاری برای ایجاد دفاتر اداره تعاون در احمدآباد و چهاردانگه
در حضور وزیر تعاون، مسائل مربوط به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اسلامشهر نیز مورد بررسی قرار گرفت تا زمینه های اداری برای ایجاد دفاتر این دستگاه دولتی در بخش های احمدآباد مستوفی و چهاردانگه فراهم شود.
تسریع در اصلاح ساختار نیروی اداری در واحدهای تابعه اداره کار شهرستان، و همچنین ضرورت تامین نیروی انسانی واحد اقماری تامین اجتماعی مستقر در احمدآباد مستوفی و تامین نیروی مورد نیاز بخش تعاون اداره کار شهرستان اسلامشهر در این جلسه به تصویب رسید.

5:واگذاری؛ نسخه پیشنهادی برای رفع بلاتکلیفی مرکز فنی حرفه‌ای چهاردانگه
با حضور وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی تصویب شد تا تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز واحدهای شماره 14 و 15 فنی حرفه‌ای اسلامشهر توسط سازمان فنی و حرفه ای کشور انجام شود.
در خصوص تعیین تکلیف ساختمان نیمه کاره فنی و حرفه ای چهاردانگه نیز مباحث مختلفی مطرح شد اما وزیر تاکید داشت تا ساختمان این مرکز از طریق جذب منابع عمومی داخلی تکمیل و در اسرع وقت راه اندازی شود. یعنی قرار نیست اعتبار دولتی به آن اختصاص یابد و احتمالا اگر همچنان در اختیار فنی حرفه‌ای باشد بعید است چنین چیزی ساخته شود.
با تاکید وزیر قرار شد در صورت عدم نیاز سازمان فنی و حرفه‌ای به این ساختمان، از طریق مولد سازی و برون سپاری به بخش خصوصی واگذار شود. یعنی مردم چهاردانگه فعلا امیدی به تکمیل این فضا نداشته باشند!

#سپیده نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.