کد خبر : 1855
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

پرداخت پول ؛‌فعلا برای هیچ!

پرداخت پول ؛‌فعلا برای هیچ!

داستان‌غم انگیز فاضلاب شهری اسلامشهر به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز، ماجرای تلخ فشارهای آبفا به شهروندان اسلامشهری و تهدیدهای پشت سر هم برای دریافت هزینه انشعاب فاضلاب شهری و فشارهای پیمانکار برای وصل کردن مردم به این شبکه، در حالی هر روز بدتر می شود  که به نظر می رسد هنوز نتیجه قابل

داستان‌غم انگیز فاضلاب شهری اسلامشهر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز، ماجرای تلخ فشارهای آبفا به شهروندان اسلامشهری و تهدیدهای پشت سر هم برای دریافت هزینه انشعاب فاضلاب شهری و فشارهای پیمانکار برای وصل کردن مردم به این شبکه، در حالی هر روز بدتر می شود  که به نظر می رسد هنوز نتیجه قابل قبولی حاصل نشده و آب مرکز تصفیه اسلامشهر هم با کلی هزینه معلوم نیست کجا می رود. پس پرداخت این پول و این همه فشار برای چیست؟

▪️ بگذارید کمی خودمانی شده و بازبانی غیر رسمی حکایتی را برایتان نقل کنم.” برادر من که شما باشید حدود ۲ سال پیش در تابستان سال ۹۸ ماموری از اداره آب و فاضلاب جنوب غرب استان تهران با دسته ای نامه عتابی و خطابی وارد کوچه های شهرک مصطفی خمینی شد و برای هر کدوم از خونه ها یه نامه به این مضمون داد که ایها الناس بیایید و انشعاب فاضلاب رو به شکل نقد یا اقساط بخرید و اگر الان نجُنبید بعدا باید هزینش رو به روز پرداخت کنید و… . بنده های خدا بعضی از همسایه های محل با ترس و لرز رفتند و به نقد یا اقساط مبلغی در حدود حداقل ۳/۵میلیون تومن دادند و این تقریبا مصادف بود با پایان پروژه تو بخش غربی شهرک.

▪️ پس از اون که انجام طرح وصل فاضلاب تو بخش غربی تموم شد، حالا اگر شما پشت گوشتون رو دیدید ما هم پیمان کارای اداره آب و فاضلاب رو برای تموم کردن طرح تو بخش شرقی دیدیم. از اون سال تا حالا شرکت آب و فاضلاب نمی دونم از روی دلتنگیه یا بی پولی هر از چند مدت یکبار پیامکی عتابی برای امثال حقیر که قسطش معوق شده اون هم برای کاری که نه شروع کرده و نه معلوم نیست کی شروع کنه و چه زمونی به آخر برسونه، می فرسته به این مضمون که: به موجب این اطلاعیه ، اعلام می گردد حداکثر ۷۲ ساعت پس از دریافت اطلاعیه نسبت به پرداخت اقساط معوقه اقدام و…در غیر این صورت انشعاب واگذارشده فسخ خواهد شد ودر صورت درخواست مجدد خرید انشعاب، هزینه های مربوطه به نرخ روز محاسبه و دریافت خواهد شد.

▪️ حالا قضاوت و نتیجه گیری رو می سپرم به عهده شما بزرگواران. اما در ادامه باید به این عزیزان بگم که یکی از نکات مهم در انعقاد قراردادها پای بستن به اجرای اون قرار داد از جانب متعاقدینه، لطفا بفرمایید از ۲ سال گذشته تا حالا کدوم کلنگ رو به زمین زدید و به کجای عهدی که با شهروندان در اجرای طرح فاضلاب بستید عمل کردید که خطابشون می کنید؟ اگر به چشم می دیدیم که کاری میشه گردنمون از مو هم باریکتر بود؛ اما طرحی که انجامش در بخش شرقی شهرک مصطفی خمینی با استعلامی که از شهرداری منطقه ۲ در میز خدمت مصلی در ایام دهه فجر دریافت کردیم و گفتند به علت اختلافات زمین های وقفی اون ناحیه قراره نشستی با حضور مسئولان شکل بگیره و… و به برداشت ما معلوم نیست کی این طرح به سرانجام برسه به نظر شما آیا باید پولی پرداخت بشه یا پیامکی به مفهوم بالا از جانب اداره مربوطه دریافت بشه؟ پس عزیزان لطفا اول برادری خودتون رو ثابت کرده بیل و کلنگی به زمین بزنید و بعد در شب عیدی و بی پولی مردم هوای دریافت اقساط معوقه فاضلاب رو در سر بپرورونید. ما هم مثل شما دعا می کنیم تا اختصاص مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومنه سفر ریاست محترم جمهوری به بخش آب و فاضلاب محقق بشه تا هرچه زودتر اتمام این پروژه رو ببینیم. اما انصافا خوبه وقتی اِنقدر پیگیری میشه تا پولی دریافت بشه و طرح فاضلاب به آخر برسه به همون میزون هم همت باشه تا آب تصفیه شدش مثل تصفیه خونه واوان بدون این که دربخش آبیاری کشاورزی یا … استفاده بشه، دوباره به ابتدای چرخه قبل از تصفیه( فاضلاب) برنگرده و کارای پَت و مَتی صورت نگیره و هزینه های سنگین رودست مردم نگذاره”.

#سپیده_نیوز
#سمت_مردم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.