کد خبر : 1687
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲

چرا تاوان رفتار سلیقه ای عده ای را شوراهای رباط کریم و بهارستان بدهند ؟

چرا تاوان رفتار سلیقه ای عده ای را شوراهای رباط کریم و بهارستان بدهند ؟

آن روی سکه را هم ببینید… به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز،بیش از یک سال و نیم از انتخابات ششمین دوره های اسلامی شهر و روستا می گذرد ، اما حواشی آن در شهرستانهای رباط کریم و بهارستان و چند شهرستان دیگر استان تهران همچنان پابرجاست و هر از چندی اخبار تازه ای درباره

آن روی سکه را هم ببینید…

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز،بیش از یک سال و نیم از انتخابات ششمین دوره های اسلامی شهر و روستا می گذرد ، اما حواشی آن در شهرستانهای رباط کریم و بهارستان و چند شهرستان دیگر استان تهران همچنان پابرجاست و هر از چندی اخبار تازه ای درباره تغییرات و تحولات شوراها منتشر می شود .

💠 آخرین رویداد مربوط به جابجایی تعدادی از اعضای شورای یکی از شهرهای بهارستان بود و گمان می رود در آینده شاهد تغییرات دیگری هم در شوراهای اطراف این شهرستان باشیم .

💠 البته قبلا هم در چند روستای شهرستان بهارستان این تحولات این جابجایی ها بر اساس حکم دیوان عدالت اداری و به دلیل اخذ صلاحیت خارج از موعد تعدادی از نامزدها صورت پذیرفت .

💠 فارغ از اینکه چه کسانی از ترکیب اصلی شوراها خارج یا به آن وارد می شوند و آسیب ها و تبعاتی که این امر در کاهش اعتماد عمومی داشته و دارد ، نکته ای که کمتر به آن توجه می شود، نقش بانیان و مسببان این نا به سامانی هاست.

💠 اگر بخواهیم موضوع را به صورت ساده و راحت بیان کنیم ، قضیه از این قرار است که قانون برای نامزدهایی که در انتخابات شوراهای شهر و روستا رد صلاحیت می شوند ، چند مرحله فرصت اعتراض داده است. در مرحله آخر کسانی که نامزد انتخابات شوراهای شهر بالای دویست هزار نفر هستند و تایید صلاحیت نشده اند ، می توانند به هییت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها اعتراض کنند و شهرهای با جمعیت پایین تر از دویست هزار نفر و روستا شامل این ماده قانونی نمی شوند .

💠 اما در انتخابات سال قبل هییت مرکزی اطلاعیه داد و علام کرد همه کسانی که رد صلاحیت شده اند چه شهر بالای دویست هزارنفر چه پایین تر می توانند اعتراض خود را تسلیم آن هییت کنند، . درباره روستاها هم هییت نظارت شهرستان مرجع نهایی اعلام صلاحیت است ، والبته برای اعلام نظر هر مرجعی در قانون مدت زمانی مشخص شده است .

💠 اما عده ای از مراجع فرادستی صلاحیت گرفته اند و همین اتفاق باعث شده اعضای علی البدل به استاند به اینکه مراجع فرادستی صلاحیت تایید صلاحیت نامزدهای برخی شهرها یا روستاها را نداشته اند، حکم به ورود خود و خروج اعضای مشمول این اتفاق بگیرند .

💠 قطعا این ورود و خروجها بدون تبعات نیست ولی چرا کسانی که این مشکلات را رقم زده اند و خلاف قانون عمل نموده و چند شهر و روستا را دچار مشکل و حاشیه کردند، پاسخگو نیستند و با آنان برخوردی نمی شود؟ هییت های مرکزی و استانی از نمایندگان مجلس تشکیل می شوند و حاشیه امنیت دارند .

💠 ولی چرا باید تاوان رفتار سلیقه ای عده ای را مردم و نامزدهای انتخابات بدهند؟ فراموش نکنیم مقام معظم رهبری رای مردم را حق الناس دانسته اند و رعایت آن حق را واجب!

#سمت مردم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.