کد خبر : 3430
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

شرکت فاضلاب از مسئولیت آلودگی آب کشاورزی رباط کریم شانه خالی کرد

شرکت فاضلاب از مسئولیت آلودگی آب کشاورزی رباط کریم شانه خالی کرد

تزریق آلودگی به محصولات باغی زیر سایه بی مسئولیتی ها به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز ، همین یک هفته پیش بود که وضعیت آب مورد استفاده در باغات رباط کریم را از زبان یک کشاورز عصبانی روایت کردیم. تصاویری که این مرد از سر دلخوری و ناراحتی ثبت کرده بود، وضعیت نگران کننده‌ای

تزریق آلودگی به محصولات باغی زیر سایه بی مسئولیتی ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز ، همین یک هفته پیش بود که وضعیت آب مورد استفاده در باغات رباط کریم را از زبان یک کشاورز عصبانی روایت کردیم. تصاویری که این مرد از سر دلخوری و ناراحتی ثبت کرده بود، وضعیت نگران کننده‌ای را ترسیم می کرد که سلامت غذایی و ادامه حیات کشاورزی در دشت وسیع و کهنسال رباط کریم را نشانه رفته است.

وضعیت آب کشاورزی رباط کریم وابسته به حیات کانال محمدیه است که به‌تازگی بخش بزرگی از آب موجود در این کانال را تصفیه‌خانه فیروزبهرام تامین می‌کند، پساب‌هایی که ظاهرا استاندارد نیست.

فرضیه‌های متفاوتی درباره علت آلودگی این آب وجود دارد اما در نهایت شرکت فاضلاب تهران صراحتا وجود هرگونه آلودگی در آب خروجی تصفیه‌خانه را رد می‌کند اما به واسطه روباز بودن کانال این احتمال را می‌دهد که آب سرازیر شده در این شریان حیاتی در مسیر دچار آلودگی شده باشد.

این در حالی است که وضعیت آبی که به دست باغداران رباط‌کریمی می‌رسد آنقدر سیاه و غیرمعمول است که فقط در دو صورت می‌توان احتمال آلودگی در مسیر را متصور بود. یا یک شبکه فاضلاب قطور در این کانال تخلیه می‌شود و یا یک لوله نفت خام سیاه به آن وصل شده است.

حالا شرایط به گونه‌ای شده که تنها نقطه امید زراعت‌کاران رباط‌کریمی همین کانال محمدیه و آب موجود در آن است اما وضعیت ظاهری آب حکایت از یک شرایط نگران‌کننده دارد. دستگاه دولتی مسئول هیچ انعطافی برای پذیرش ادعای کشاورزان ندارد در حالی که ظاهر آب از شرایط نامساعد آن حکایت دارد.

این که یک کانال آب متمایل به رنگ سیاه تحویل باغداران و کشاورزان می‌شود احتمالا تا وقتی که علت بروز این شرایط مشخص نشود، نخواهد توانست باعث آسودگی خاطر مردم و اطمینان از سلامت محصولات این منطقه شود. این یعنی یک هشدار جدی در زمینه بهداشت و یک زنگ خطر پر سر و صدا در حوزه اقتصاد کشاورزی.

حالا باید دید آیا سایر مسئولان وارد معرکه می‌شوند یا مثل مشروبات غیراستاندارد باید عده‌ای جان بدهند تا کسی پا به میدان بگذارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.