کد خبر : 2406
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲

رشد تولید و افزایش سرمایه ملی به مهار تورم می‌انجامد

رشد تولید و افزایش سرمایه ملی به مهار تورم می‌انجامد

رشد تولید و افزایش سرمایه ملی به مهار تورم می‌انجامد به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز،فرماندار شهرستان بهارستان گفت: رشد تولید و افزایش سرمایه ملی به مهار و کنترل تورم می‌انجامد و این اولویت کاری‌مان در ۱۴۰۲ است. عبدالله نوحی با اشاره به محتوای شعار سال ۱۴۰۲ با محوریت” مهار تورم، رشد تولید” اظهار

رشد تولید و افزایش سرمایه ملی به مهار تورم می‌انجامد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز،فرماندار شهرستان بهارستان گفت: رشد تولید و افزایش سرمایه ملی به مهار و کنترل تورم می‌انجامد و این اولویت کاری‌مان در ۱۴۰۲ است.

عبدالله نوحی با اشاره به محتوای شعار سال ۱۴۰۲ با محوریت” مهار تورم، رشد تولید” اظهار کرد: طی ۱۰ سال اخیر فرامین مقام معظم رهبری در انتخاب شعار سال با محور معیشت، اقتصاد و رفاع اجتماعی بوده است.
وی بیان کرد: در شهرستان بهارستان با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه واحدهای تولیدی، صنفی و صنعتی شامل دو شهرک و چهار لکه صنعتی، زمینه و فضای مناسبی برای کمک به رونق تولید فراهم است.
فرماندار شهرستان بهارستان با اشاره به نقش رونق تولید در بهبود معیشت و رفاه مردم ، خاطرنشان کرد: رونق تولید و افزایش سرمایه ملی می‌تواند به کنترل تورم کمک کند و این دو رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند.
نوحی افزود: با توجه به اینکه نقدینگی افسارگسیخته منجر به ایجاد تورم می‌شود، در صورت هدایت آن به سمت تولید عواید بسیاری رقم می‌خورد، همچنان که بسترهای لازم برای تحقق این مهم در شهرستان بهارستان وجود دارد.
وی ادامه داد: اعطای تسهیلات سرمایه در گردش و یا تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای به رونق تولید و سوق دادن سرمایه‌ها به این حوزه انجامیده و با کاهش و مهار تورم، رفاه اجتماعی را رقم می‌زند.
فرماندار شهرستان بهارستان تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ با تحقق بیش از ۹۰ درصدی تعهد اشتغال، در حوزه مشاغل خانگی ظرفیت‌های مناسبی در زمینه‌های صدور مجوز، پرداخت تسهیلات و تقویت فعالیت در حوزه مشاغل خانگی ایجاد شد.
نوحی تصریح کرد: از سویی تسهیلاتی در قالب تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ در راستای افزایش ظرفیت تولید در واحدهای تولیدی و صنعتی اعطاء شد و این رویکرد در ۱۴۰۲ با محوریت تقویت و توسعه مشاغل خانگی و فعال‌سازی ظرفیت‌های پنهان واحدهای تولیدی فعال با اعطای تسهیلات و تامین سرمایه در گردش آن‌ها در دستور کار است.
وی اظهار کرد: برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی در سال‌های گذشته به واسطه مواجهه با مشکلاتی در زمینه تامین نقدینگی و تهیه مواد اولیه بخشی از توان تولید خود را از دست داده‌اند که احیاء آن در اولویت کاری‌مان است.

#سپیده نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.