کد خبر : 1879
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳

لواشک و پفک هندی مهمترین رهاورد بازدید از نخستین جشنواره ملی اقوام و عشایر اسلامشهر

لواشک و پفک هندی مهمترین رهاورد بازدید از نخستین جشنواره ملی اقوام و عشایر اسلامشهر

 جشنواره ملی اقوام و عشایر اسلامشهر به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز،از همان نخستین روزهای اسفند ماه؛ تبیغات گسترده محیطی و خبری برای شروع به کار نخستین جشنواره ملی اقوام و عشایر اسلامشهر کلید خورد. ▪️ تبلیغات و محتواهای خبری از برگزاری یک جشنواره با حال و هوایی فرهنگی و بومی خبر می داد

 جشنواره ملی اقوام و عشایر اسلامشهر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز،از همان نخستین روزهای اسفند ماه؛ تبیغات گسترده محیطی و خبری برای شروع به کار نخستین جشنواره ملی اقوام و عشایر اسلامشهر کلید خورد.

▪️ تبلیغات و محتواهای خبری از برگزاری یک جشنواره با حال و هوایی فرهنگی و بومی خبر می داد

▪️ برگزاری آیین های محلی؛ موسیقی و رویدادهایی فرهنگی بر محوریت قومیتها مختلف چیزی بود که می توانست مردم شهرستان اسلامشهر را که اغلب مهاجران استانهای مختلف کشور هستند خوشحال و ذوق زده کند

▪️ برگزاری جشنواره اقوام و عشایر و حضور همه اقوام ایران از سراسرکشور ، در افزایش روحیه و نشاط وحدت اقوام اثر گذار خواهد بود و استمرار این جشنواره‌ها بر وحدت و هم افزایی بین همه اقوامی که در کشورمان زندگی می‌کنند، بسیار تاثیرگذار خواهد بود و امیدواریم که این برنامه‌ها ادامه داشته باشد.

▪️ اما وقتی وارد نمایشگاه می شوید به غرفه هایی برخورد می کنید که بیشتر شبیه بساطی های حاشیه خیابان است و هرچیزی در آن هویداست به جز رنگ و بویی از اقوام و عشایر.

تنها نشانه قومی که در این نمایشگاه دیدیم؛ مردی با لباس عشایر بود و دو جوان با لباس محلی خراسان که هیچکدام ربطی به غرفه ها نداشتند.

▪️ کسبه این نمایشگاه از مبلغ گزاف حق حضور در آن شکایت داشتند و از اینکه مشتری های اندکی به آنها سر می زنند هم گلایه می کردند. البته بعضی غرفه داران با اصرار به حاضران برای تست کردن اقلام خوراکی آنها را در معرض خرید قرا می دادند تا جبران وضعیت نامناسب خرید در این نمایشگاه بشود.

▪️ نفس برگزاری نمایشگاهی برای خرید کالاهای غیرضروری مانند لواشک و اسنک و ترشی قطعا بد نیست اما وقتی روی تابلو نام نمایشگاه ملی عشایر و قومیت ها را می نویسیم باید به آن پایبند باشیم

▪️ وقتی اعضای غرفه ها از جاهای بی ربط آمده اند و فقط برای حفظ ظاهر مجبور به نصب نام یک استان شده اند یعنی از اساس این کار راستگویی نبودها ست.

▪️ طبیعی است وقتی یک مقام ارشد دولتی پشت یک نمایشگاه است و می خواهد رفیق قدیمی اش را به نان و نوایی برساند، همه دستگاه ها پای کار می آیند تا منویات این مقام محترم محقق شود.

▪️ نهایتا آنچه از بین می رود،‌اعتماد مردم به رویدادهای فرهنگی است. وقت آنها و حاضرات در نمایشگاه است و البته هزینه های سنگینی که از جیب نهادهای عمومی مانند سازمان فرهنگی می رود.

 

 

#سمت مردم

#سپیده نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.