کد خبر : 2049
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴

استان «تهران غربی»به مرکزیت شهریار تشکیل میشود

استان «تهران غربی»به مرکزیت شهریار تشکیل میشود

تفکیک استان تهران غربی به مرکزیت شهریار به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز؛استاندار تهران در جلسه شورای اداری شهرستان شهریار از نهایی شدن طرح تفکیک استان تهران به سه استان « مرکزی،‌غربی و شرقی » اشاره کرد و گفت که احتمالا به زودی باید شاهد اجرایی شدن این طرح باشیم. 🔺 آقای فخاری در

تفکیک استان تهران غربی به مرکزیت شهریار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز؛استاندار تهران در جلسه شورای اداری شهرستان شهریار از نهایی شدن طرح تفکیک استان تهران به سه استان « مرکزی،‌غربی و شرقی » اشاره کرد و گفت که احتمالا به زودی باید شاهد اجرایی شدن این طرح باشیم.

🔺 آقای فخاری در این جلسه به جزئیات خاصی از این طرح اشاره نکرد اما سالهاست که شهرستانهای کوچک استان تهران برای خروج از سایه پایتخت به دنبال این تفکیک بوده اند و به نظر میرسد دولت هم بدش نمی آید این مطالبه را محقق کند.

🔺استاندار حالا در میان مسئولان شهرستان شهریار و در خلال جلسه شورای اداری تاکید کرده است که عملیاتی شدن این طرح در هیئت دولت مراحل پایانی را می گذراند و بعید نیست در طول یک ماه آینده نهایی و اعلام شود.

🔺او همچنین با تاکید بر اینکه مسئولان شهرستانی از هم اکنون باید به فکر برنامه ریزی برای استان شدن این منطقه باشند، اضافه کرد: اگر قرار باشد تعبیر خوش تاسیس استان غربی تبدیل به یک تفسیر بد تبدیل نشود نیازمند یک آمادگی جدی است.

🔺موضوع تشکیل استان غربی در دولت روحانی برای اولین بار مطرح شد اما مثل خیلی طرح های دیگر این دولت هیچ وقت هم به سرانجام نرسید‌ اما همان زمان نماینده بهارستان ورباط کریم درباره شهرستانهای این استان تازه‌تاسیس گفته بود که استان تهران غربی متشکل از شهرستان های شهریار، ملارد، قدس، اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان است. البته او مدعی شده بود پرند قرار است مرکزیت این استان را در دست بگیرد اما حالا معلوم است که زور شهریار بیشتر بوده و احتمالا مرکز استان جدید در شهریار شکل می گیرد.

🔺آنچه که سالهاست مورد اعتراف دولت مردان است،‌ واقعیت عجیبی است که خیلی‌ها از گردن گرفتنش ابا دارند اما این واقعیتی تلخ است که استان تهران،‌ برخلاف تصورات مردم کل کشور،‌ محروم ترین استان کشور از نظر امکانات و زیرساختهاست که هیچ تناسبی با جمعیت و پتانسیل های آن ندارد.

🔺نزدیک به 60 درصد از درآمدهای مالیاتی و برخی درآمدهای دیگر کشور در استان تهران تامین می‌شود اما شاید باورش سخت و ناراحت کننده باشد اگر بدانیم بر اساس اطلاعات غیررسمی،‌ چیزی کمتر از شش درصد از بودجه های عمرانی کشور در استان تهران هزینه می‌شود.

تفکیک استان تهران غربی به مرکزیت شهریار

#سپیده_نیوز
#سمت_مردم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.