کد خبر : 1992
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

بهارستان؛ مهد تولید فرش‌های دستباف

بهارستان؛ مهد تولید فرش‌های دستباف

بهارستان؛ مهد تولید فرش‌های دستباف به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز،به گزارش خبرنگارارن سپیده نیوز، در سال‌های گذشته تولید فرش ماشینی رونق بیشتری داشته و بیش از ۷۰ درصد تولیدات فرش را ماشینی دربرمی‌گیرد و تنها ۳۰ درصد فرش‌های تولیدی در زمره فرش دستباف هستند. ایران در گذشته واردکننده فرش‌های ماشینی به‌خصوص از کشورهای بلژیک

بهارستان؛ مهد تولید فرش‌های دستباف

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز،به گزارش خبرنگارارن سپیده نیوز، در سال‌های گذشته تولید فرش ماشینی رونق بیشتری داشته و بیش از ۷۰ درصد تولیدات فرش را ماشینی دربرمی‌گیرد و تنها ۳۰ درصد فرش‌های تولیدی در زمره فرش دستباف هستند.

ایران در گذشته واردکننده فرش‌های ماشینی به‌خصوص از کشورهای بلژیک و ترکیه بود، اما اکنون ایران در زمینه صادرات فرش ماشینی دستی بر آتش دارد و به‌دلیل نقشه، رنگ، مدل و اندازه فرش‌های ماشینی این قبیل از فرش‌ها با اقبال قابل توجه مردم مواجه شده است.

البته در گذشته مردم اقبال بیشتری به فرش‌های دستباف داشتند، چراکه فرش‌های ماشینی دارای کیفیت پایینی بود، اما اکنون مواد اولیه فرش‌های ماشینی دارای کیفیت بالایی است و همین امر موجب شده تا فرش‌های ماشینی جای خود را در منازل مردم باز کنند.

رونق فرش ماشینی به همت تولیدکنندگان در صنعت نساجی میسر شد و کیفیت فرش ماشینی آنقدر بالا بوده که با فرش دستباف مو نمی‌زند و همین موضوع مشتریان فرش‌های ماشینی را افزایش داده است.

رئیس اتحادیه فرش دستباف استان تهران عنوان کرد: جامعه اکنون با تنگناهای اقتصادی مواجه شده و مردم نیز توانایی خرید فرش دستباف را ندارند و این در بازار قابل لمس شده و اتحادیه‌های فرش دستباف با مشکل بزرگی مواجه شده‌اند.

سپهرزاد، مقایسه فرش‌های ماشینی و دستباف را غیرمنطقی خواند و تأکید کرد: فرش ماشینی کالای مصرفی است و هزینه‌ای که خریدار برای این قبیل فرش می‌دهد در نهایت از جیبش خواهد رفت، در مقابل فرش دستباف به‌دلیل نقش و نگارهای آن و ماندگاری بالا در سبد خرید مردم قرار دارد، اما به دلیل قیمت بالا مردم توانایی خرید ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که کدام یکی از شهرستان‌های استان تهران مهد تولید فرش‌های دستباف است؟ عنوان کرد: شهرستان‌های بهارستان، ورامین، قرچک، اسلامشهر و … دارای تولیدکنندگان فرش دستباف هستند که کالایشان نیز در اقصی نقاط کشور به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه فرش دستباف استان تهران خاطرنشان کرد: تولید فرش دستباف در شهرستان‌های استان تهران یکجا متمرکز نیست و در شهرستان‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود، اما عمدتاً توزیع فرش دستباف از شهرستان‌های تهران به داخل این استان می‌رود و توزیع می‌شود.

سپهرزاد درباره اینکه کدام استان‌ها مشتریان فرش‌های دستباف شهرستان‌های استان تهران هستند؟ چنین پاسخ داد: استان‌های اصفهان، استان خراسان، آذربایجان‌شرقی و … مشتریان فرش‌های دستباف شهرستان‌های استان تهران هستند و ما این فرش‌ها را به استان‌های مختلف عرضه می‌کنیم.

#سپیده نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.