کد خبر : 3513
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

افزایش سرانه آموزشی بهارستان در سال تحصیلی جدید/ ۱۵ مدرسه اضافه می‌شود

افزایش سرانه آموزشی بهارستان در سال تحصیلی جدید/ ۱۵ مدرسه اضافه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز ، بحران کمبود فضاهای آموزشی سال‌هاست به یک چالش جدی برای بهارستان تبدیل شده است. افزایش جمعیت دانش‌آموزی در این شهرستان کار را به جایی رسانده است که برخی مدارس به ناچار نمازخانه‌ها، انباری‌ها و بخش‌هایی از حیاط مدارس را به کلاس درس تبدیل کردند. بر همین اساس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز ، بحران کمبود فضاهای آموزشی سال‌هاست به یک چالش جدی برای بهارستان تبدیل شده است. افزایش جمعیت دانش‌آموزی در این شهرستان کار را به جایی رسانده است که برخی مدارس به ناچار نمازخانه‌ها، انباری‌ها و بخش‌هایی از حیاط مدارس را به کلاس درس تبدیل کردند.

بر همین اساس بود که در سفر رئیسی به شهرستان بهارستان مشکلات آموزشی مورد توجه قرار گرفت تا رئیس‌جمهور دستور ساخت 10 مدرسه را تا آغاز سال تحصیلی جدید صادر کرد تا بخشی از کم‌لطفی‌ها به سرانه‌های آموزشی مرتفع شود.

حالا بعد از گذشت حدود ۵ ما از سفر رئیسی، فرماندار شهرستان بهارستان از تحقق این مصوبه مهم خبر داد و گفت: کار ساخت هر 10 مدرسه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا آغاز شده است و ان‌شاالله طی چند ماه آینده تکمیل و تحویل آموزش‌وپرورش شود.

آقای عبداله نوحی با اشاره به اینکه به‌جز این ۱۰ مدرسه، ۵ مدرسه دیگر هم توسط خیرین در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: تراکم جمعیتی دانش‌آموزان در کلاس‌های درس بیش از 35 نفر است، به‌طوری که 12 درصد دانش‌آموزان استان تهران در شهرستان بهارستان تحصیل می‌کنند که نیازمند امکانات بسیاری در حوزه آموزش هستیم.

همان‌طور که همه می‌دانند،‌ منطقه بهارستان که دو ناحیه آموزش و پرورش دارد، یکی از متراکم‌ترین مناطق آموزش و پرورش حتی در کل کشور است که متاسفانه در سال‌های اخیر زنگ هشدار سه‌شیفته شدن مدارس این منطقه نیز به صدا درآمده است.

گفتنی است، به دنبال این دستور رئیس جمهور، شش مدرسه در نسیم‌شهر،‌ سه مدرسه در گلستان و یک مدرسه نیز در صالحیه هم‌اکنون در حال ساخته شدن یا شروع به ساخت هستند

#سپیده نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.