کد خبر : 3793
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳

اعضای همگرایی در شورای اسلامشهر به جان هم افتادند

اعضای همگرایی در شورای اسلامشهر به جان هم افتادند

▪️آیا فعالیت های تشکیلاتی در اسلامشهر محکوم به شکست است؟ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز ،سه عضو از شش عضو فهرست «همگرایی» در داخل شورای اسلامشهر داعیه دار ریاست در سومین سال شورای شهر هستند. به خاطر قهر همین افراد جلسه انتخاب هیئت رئیسه با آبستراکسیون چهار نفر به رسمیت نرسید. سه شنبه

▪️آیا فعالیت های تشکیلاتی در اسلامشهر محکوم به شکست است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز ،سه عضو از شش عضو فهرست «همگرایی» در داخل شورای اسلامشهر داعیه دار ریاست در سومین سال شورای شهر هستند. به خاطر قهر همین افراد جلسه انتخاب هیئت رئیسه با آبستراکسیون چهار نفر به رسمیت نرسید.

سه شنبه صبح، مصادف با دهم مرداد ماه طبق اعلان قبلی قرار بود اعضای شورای شهر اسلامشهر ، هیئت رئیسه ی این شورا برای سال سوم از این دوره را تعیین کنند.

طبق معمول کاندیداهایی اعلام حضور کرده بودند و باز هم مثل رویدادهای اخیر شورا و شهرداری برخی افراد از بیرون شورا تلاش داشتند برای شورای و هیئت رئیسه جدید آن ترکیب تعیین کنند.

تجربه بیش از بیست ساله ی شورای شهر در اسلامشهر نشان دهنده این است که متاسفانه در انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر، ماهیت واقعی افراد به شکلی عریان بیرون می زند و در نتیجه ی آن بدترین انواع بداخلاقی ها شکل می گیرد اما وقتی پای یک تشکیلات سیاسی به میان می آید و اکثریت قاطع داخل شورا از یک فهرست یکسان هستند، انتظار می رود اوضاع متفاوت باشد و کار با عقلانیت پیش برود.

متاسفانه یکپارچگی اجرایی در سطح شهرستان اسلامشهر هم نتوانسته وحدت و همدلی میان همه‌ی چهره های موثر سیاسی اسلامشهر ایجاد کند.

سوگیری ها آنقدر شدید و تند شده که جریان حاکم بر اسلامشهر به سه گروه جدی تقسیم شده است. یعنی دیگر با یک جریان «انقلابی» یا «اصولگرا» طرف نیستیم و این چندپارگی را خیلی عیان و شفاف به تماشا نشسته ایم.

طیف «ژنرال» ها شاید پرتکاپو ترین این جریانهاست.جرانی که از حوالی فرمانداری آب می خورد و چهره اصلی تصمیم گیرنده آن ظاهرا فقط یک مشاور ساده است اما برای همه تعیین راهبرد می کند و دیگران فقط مجری هستند. این راهبرد از مهره چینی های ساده از سطح دهیاری ها گرفته تا مشاوران فرماندار و دیگران را تعیین می‌کند. تا جایی که به نظر می رسد شخص فرماندار فقط امضا کننده تصمیماتی است که از این سو اتخاذ می شود. در این باره باید بیشتر سخن گفت و به معرفی پرداخت.

طیف «واوان» که با محوریت امام جمعه این منطقه شکل گرفته و می توان آن را قوی ترین تشکیلات سیاسی یک دهه اخیر اسلامشهر دانست . این جریان زادگاه تشکیلات قدرتمند « همگرایی نیروهای انقلاب» و « جبهه فرهنگی غرب استان تهران» است و واقعا در ده سال گذشته تعریف فعالیتهای سیاسی و تشکیلاتی را در اسلامشهر متحول کرده است. نکته مهم اینجاست که ترکیب کنونی اکثریت شش نفره شورای شهر ،محصول برنامه ریزی و اقدام های این جریان است.

طیف « اخراجی‌ها» که چهره های اصلی آن را هم اکنون در راس برخی سازمانهای شهرداری و به عنوان جریان اصلی تصمیم گیرنده در شهرداری و عامل متنفذ در شورای شهر می توان معرفی کرد. این گروه، ذاتا هیچ قدرتی نداشته و برآمده از همان جریان مادر،‌یعنی تشکیلات «همگرایی» است که در نیمه های راه دوره اخیر، سفره خود را سوا کرده و حالا با پشتوانه منابع سرشار مالی برای خودش ترک تازی می کند.

نکته عجیب اینجاست که این جریان با همراهی جریان ژنرال ها در تلاش برای تعطیل کردن جریان واوان هستند و از علنی شدن این مبارزه هیچ ابایی ندارند. موضوع استیضاح شهردار هم که زورآزمایی این دو گروه بود که اعضایی ثابت و سیال دارد که در مقاطع مختلف تغییراتی در آنها شکل می دهد.

حالا بهتر می توانیم دلیل شکاف های عجیب داخل شورای شهر را تحلیل کنیم.

رضا عظیمی برآمده از اراده ی جریان ژنرال هاست که احتمالا با وعده ریاست در سال سوم خودش را از جریان استیضاح عقب کشید و امروز طلبکار است. مهدی سلیمی همچنان منتخب جریان واوان است و ظاهرا همگرایی می خواهد او به عنوان باتجربه ترین جوان این تشکیلات در داخل شورا پای کار ریاست باشد. این وسط تنها شیخ شورای شهر هم تلاش دارد بین جریان واوان و اخراجی‌های همگرایی خودش را روی صندلی شورا بنشاند.

دقیقا همینجاست که دلسوزی های منتقدان در زمان تعیین ترکیب نهایی لیست همگرایی در انتخابات گذشته معلوم می شود.

اما از آن مهمتر،‌دعوای «حیدری-نعمتی » نادرستی است که در میان جریان حاکم بر اسلامشهر به راه افتاده و همین دعوای بی‌خاصیت باعث آسیب های بیشتر بر پیکره شهرستان شده است.
متاسفانه همان بلایی که روزگاری در میان اصلاح طلبان نازل شد و جان اسلامشهر را گرفت، امروز در میان نیروهای اصولگرا یا انقلابی حلول کرده و نفس شهرستان را به شماره انداخته است.

کاش یک نفر به خاطر رضای خدا ریش سفیدی کند و این فضای جنگ بی فایده و دعوا بر سر اثبات این که « کت تن کیست» را تمام کند.

#سپیده نیوز

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.