کد خبر : 4013
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

اسلامشهر به تهران با مترو

اسلامشهر به تهران با مترو

🔺گزارش ویژه روزنامه همشهری از پروژه ای که شهرداری تهران 20 سال معطلش کرد به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز ، روزنامه همشهری وابسته به شهرداری تهران که این روزها رنگ و بوی سیاسی‌تری به خود گرفته، در صفحات «شهرنگار» خود به وضعیت مترو اسلامشهر به عنوان گزارش روز پرداخته است. نویسنده گزارش تلاش

🔺گزارش ویژه روزنامه همشهری از پروژه ای که شهرداری تهران 20 سال معطلش کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز ، روزنامه همشهری وابسته به شهرداری تهران که این روزها رنگ و بوی سیاسی‌تری به خود گرفته، در صفحات «شهرنگار» خود به وضعیت مترو اسلامشهر به عنوان گزارش روز پرداخته است.

نویسنده گزارش تلاش داشته تا خط و ربط های این پروژه به شهرداری تهران را برجسته تر کند. آن هم دقیقا زمانی که تنها چند متر تا پایان حفاری تونل باقی مانده است. در حالی که شهرداری تهران سالهای سال با معلق نگه داشتن این پروژه،‌مردم اسلامشهر را از این نعمت محروم کرده است.

وقتی اولین ایستگاه مترو تهران راه اندازی شد، کم کم زمزمه های «متروخواهی» در تمام شهرهای اطراف تهران هم شنیده شد.
کرج اولین کلانشهر همسایه پایتخت بود که این طرح را با جدیت کلید زد و با کمک مطلوب شهرداری تهران و دولت وقت، باعث شد مردم کرج و شهرهای اطراف بتوانند با قطارهای دوطبقه ویژه ای با دور زدن ترافیک همیشگی و تاریخی اتوبان کرج به تهران وصل شوند.
البته طرح‌های کلان کشوری برای توسعه تهران و کرج که این روزها به بلوغ رسیده، در همان زمان تشویق کننده اجرای مترو کرج بود.

🔺مترو اسلامشهر،‌ابزار تبلیغاتی مسئولان

مترو اسلامشهر که از اوایل دهه هشتاد با جدیت به مطالبه ای عمومی تبدیل شده بود، هیچوقت مورد اقبال دولتی ها و شهرداری تهران قرار نگرفت.
فقط هر دو سال یکبار،‌مصادف با انتخابات مجلس و ریاست جمهوری،‌کاندیداها یا فرستاده‌های آنان شعار مترو اسلامشهرو نماینده مستقل را سر می دادند.
قالیباف به طور حتم سلطان شعارهای مترویی بود و هنوز صدایش در مسجد امام علی النقی ابتدای بیست متری امام خمینی باقی مانده که با فریاد قول میداد اگر رئیس دولت بشود این وعده را محقق خواهد کرد. این شعار در حالی بود که او با برگشت دادن اولین بودجه تخصیصی دولت برای مترو اسلامشهر نشان داد اصلا اهل اجرای این پروژه نیست.
مترو اسلامشهر، همچنان ابزار تبلیغات تهران
از سال 1397 با همت دکتر طلا،‌شهردار وقت و همراهی شورای وقت و البته همراهی فرمانداری، استانداری و هیئت دولت، مسئولیت اجرای پروژه مترو اسلامشهر و اتصال به مترو پایتخت به شهرداری اسلامشهر سپرده شد.
اگرچه از آنجایی که قرار بود بودجه اصلی این پروژه کلان توسط شهرداری اسلامشهر و از جیب مردم این شهر تامین شود، طبیعتا دولت باید خوشحال هم می بود از این واگذاری اما به هر دلیلی در گذشته کسی شهامت این تحویل گرفتن را نداشت.
امروز را نگاه نکنید که از رئیس جمهور گرفته تا پایین ترین مسئولان محلی هر روز با مترو عکس می گیرند، اما در اصل هزینه این پروژه را مردم اسلامشهر تامین می کنند. البته همت و تلاش شهرداری در این زمینه ارزشمند و قابل قبول است.

🔺عملکردسازی به سبک شهرداری تهران

حالا که تنها 750 متر تا رسیدن تونل مترو حدود 10 کیلومتری به میدان نماز مانده که رسانه شهرداری تهران یادش افتاده درباره آن گزارش بدهد. نکته جالب اینجاست که به نظر می رسد شهرداری تهران در ادامه آمارسازی‌های این شش ماه اخیر، می خواهد ظرفیت احتمالی مسافران اسلامشهری را که در دو سال آینده به این خط افزوده می شود را برای مردم تهران و دولت فاکتور کند.

#سپیده_نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.