راز دپوی ۱۳۰ هزار کانتینر در بندر شهید رجایی چیست

«مشکل ما جا نیست، سیستم هوشمند میخواهد. همین حالا هم با همان جرثقیلهای قدیمی، روزانه فقط ۵۰۰۰ کانتینر جابهجا میکنیم»
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز ، دیروز پزشکیان گفت «باید بررسی کنیم آیا واقعاً لازم است ۱۳۰ هزار کانتینر در بندر شهید رجایی نگهداریم یا نه.» اگرچه این حادثه در رسانهها بازتاب گستردهای داشت، اما براساس اعلام رئیس کمیسیون عمران مجلس، تنها ۲۰۰۰ کانتینر معادل ۱.۵ درصد از کل محمولههای بندر بهطور مستقیم تحت تأثیر آتشسوزی قرار گرفتهاند.
برای پاسخ به سوال رئیسجمهور باید گفت: مقایسهها نشان میدهد که ترخیص کالا در بندر شهید رجایی بین ۶ تا ۶۰ روز طول میکشد، درحالیکه در شانگهای چین ۴۸ ساعت و در سنگاپور فقط ۱۲ ساعت زمان میبرد!
علتهای اصلی کندی ترخیص چیست؟
- تأخیر ۱۷۰ روزه در تخصیص ارز
- اولویت ارز برای کالاهای اساسی
- سامانههای گمرکی ناقص و دستی
- سامانۀ دیجیتال ناقص گمرک
این کندی سالانه بیش از ۱.۲ میلیارد دلار به اقتصاد ایران ضرر میزند. رحیم، کارگر بندر شهید رجایی میگوید: «مشکل ما جا نیست، سیستم هوشمند میخواهد. همین حالا هم با همان جرثقیلهای قدیمی، روزانه فقط ۵۰۰۰ کانتینر جابهجا میکنیم».
برچسب ها :اسکله شهید رجایی ، ترخیص کالا ، چین ، سنگاپور ، کانتینر ، مسعود پزشکیان
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0