کد خبر : 4095
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲

پایان حفاری تونل مترو اسلامشهر تا مهر ماه امسال

پایان حفاری تونل مترو  اسلامشهر تا مهر ماه  امسال

🔺خبر خوب شهردار اسلامشهر درباره آخرین وضعیت پروژه مترو به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز ، شهردار اسلامشهر در جلسه رسمی شورای شهر از پایان حفاری تونل مترو اسلامشهر تا پایان مهر ماه امسال خبر داد. ➕ محسن حمیدی شهردار اسلامشهر در پنجاه و سومین نشست رسمی شورا که با حضور رئیس و اعضای

🔺خبر خوب شهردار اسلامشهر درباره آخرین وضعیت پروژه مترو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز ، شهردار اسلامشهر در جلسه رسمی شورای شهر از پایان حفاری تونل مترو اسلامشهر تا پایان مهر ماه امسال خبر داد.

➕ محسن حمیدی شهردار اسلامشهر در پنجاه و سومین نشست رسمی شورا که با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری و اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به پیشرفت مطلوب حفاری تونل مترو اسلامشهر اظهار داشت: تنها کمتر از ۷۰۰ متر حفاری تونل مترو باقی مانده و با دوشیفته شدن فعالیت عمرانی مترو از ۱۵ اردیبهشت سال جاری، علاوه بر کاهش هزینه تعدیل، سرعت حفر تونل افزایش یافته و تا پایان مهر ماه به ایستگاه میدان نماز می‌رسد.

➕وی افزود: در ایستگاه مترو میدان نماز باید ۸۰۰ متر مکعب خاکبرداری انجام شود که به دلیل بافت روسی آبدار و گل، حجم خاکبرداری به سختی انجام می‌شود و برای ورود دستگاه TBM به ایستگاه ۴۰۰ متر مکعب خاکبرداری باید انجام شود که تا مهر ماه این دستگاه به ایستگاه میدان نماز می‌رسد.

🔹حمیدی با اشاره به انجام همزمان تجهیزات و ریل گذاری مترو تاکید کرد: اسناد مناقصه ریل گذاری آماده شده و عملیات روسازی و ریل گذاری فاز اول مترو به طول ۱۰/۵ کیلومتر امسال آغاز خواهد شد.

➕شهردار اسلامشهر گفت: منابع مالی مترو با ظرفیت اسلامشهر تامین شده و این پروژه کاملاً اسلامشهری که با دست مردم و مسئولان اسلامشهری و اعضای شورا کلنگ خورده، به دست اسلامشهری‌ها در همین دوره مدیریت شهری به بهره‌برداری خواهد رسید.

➕کلنگ پروژه ملی مترو اسلامشهر (جنوب غرب تهران) از دی ماه ۹۷ بر زمین زده شد و بخش عظیمی از هزینه‌های این پروژه فراشهرستانی توسط شهرداری اسلامشهر تامین شده و امید می‌رود با افتتاح و بهره‌برداری از آن مردم اسلامشهر که به دلیل تزریق درآمد شهرداری به چاه مترو از بیشتر امکانات رفاهی شهری محروم مانده‌اند، کامشان شیرین شود.

➕گفتنی است مترو اسلامشهر به طول ۱۰/۵ کیلومتر از ایستگاه آزادگان در امتداد خط ۳ مترو تهران آغاز تا ایستگاه میدان نماز( ورودی شهر اسلامشهر ) ادامه می‌یابد و ادامه حفر تونل مترو تا میدان قائم(عج) نیازمند عزم ملی و استانی مسئولان است.

#سپیده_نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.