کد خبر : 3128
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

مجمع «غیرقانونی» تعاونی توسعه‌عمران اسلامشهر تعطیل شد

مجمع «غیرقانونی» تعاونی توسعه‌عمران اسلامشهر تعطیل شد

بالاخره اداره «تعاون،‌کار و رفاه‌اجتماعی اسلامشهر بعد از سالها چشم‌پوشی به وظیفه قانونی خود عمل کرد به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز ،وقتی نتیجه‌ی اولین مجمع تعاونی توسعه عمران اسلامشهر که هفتم مهر ماه سال قبل برگزار شده بود، با پیگیری های اعضای شاکی و بازرس تعاونی رد شد، قاعدتا باید زمینه برای برگزاری

بالاخره اداره «تعاون،‌کار و رفاه‌اجتماعی اسلامشهر بعد از سالها چشم‌پوشی به وظیفه قانونی خود عمل کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز ،وقتی نتیجه‌ی اولین مجمع تعاونی توسعه عمران اسلامشهر که هفتم مهر ماه سال قبل برگزار شده بود، با پیگیری های اعضای شاکی و بازرس تعاونی رد شد، قاعدتا باید زمینه برای برگزاری کامل فرآیند انتخابات از نقطه صفر کلید می‌خورد اما اینطور نشد.

🔺 بر اساس نامه رسمی که «کمیسیون نظارت بر انتخابات تعاونی‌ها در اسلامشهر» به تاریخ یکم آبان ماه 1401 صادر کرد، نتیجه انتخابات مورد قبول واقع نشده بود و این رای بدوی تنها پنج روز فرصت داشت تا در مرجع استانی رسیدگی به این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

🔺 همین اتفاق هم افتاد اما از آنجایی که کمیسیون استانی نظارت بر انتخابات تعاونی ها نمی خواست خودش را گرفتار حواشی این تعاونی پرحاشیه کند، با هوشمندی زمان را سوزاند تا فرصت قانونی را تلف کند. این کمیسیون طبیعتا نتوانست در برابر اسناد متقن و موثق شاکیان درباره تخلفات فاحش انتخاباتی ایستادگی کند. همین شد که صراحتا نظری اعلام نکرد تا بتواند برای هر دو طرف ماجرا بهانه بیاورد.

🔺 به عبارت ساده تر، کمیسیون استانی نظارت بر انتخابات تعاونی ها، هیچ نظر صریحی درباره این انتخابات و شکایت‌های مربوطه نداد. همین شد که بر اساس یک قاعده حقوقی ساده، نظریه بدوی مورد توجه قرار می گیرد. یعنی چون در تجدید نظر چیزی گفته نشده، پس همان نظر و رای بدوی به قدرت خود باقی است. با این حساب انتخابات باید باطل اعلام می شد و روال کار از ابتدا کلید می خورد.

🔺 دقیقا همینجای کار است که پای کارشناسان به میان می آید. یعنی دقیقا همان زمانی که باید تصمیم گیری های شجاعانه‌ای برای اجرای قانون از سوی دستگاه متولی صورت می گرفت، کاملا تصادفی و کاملا بدون در نظر گرفتن مصحلتها، رئیس اداره تعاون،‌کار و رفاه که اتفاقا و تصادفا همه جوره خدمتگزار تیم مدیریتی تعاونی توسعه عمران بود، یک دفعه دچار مریضی شد و کارش به استعفا کشید…

🔺 حالا ما همه چیز را باور می کنیم اما چرا در این میان کارشناسانی که حقوق می گیرند تا مجری قانون باشند نقش متفاوتی بازی کردند؟ چرا اداره کل مربوطه وارد موضوع به این مهمی نشد؟ دستگاه‌های نظارتی که ادعا می کنند اشراف دارند کجای قصه بودند؟

🔺 دقیقا در همین گیر و دار که در هماهنگی و همراهی کامل دستگاه مربوطه و سکوت همه آنهایی که باید ناظر می بودند، تعاونی توسعه عمران با چراغ سبز اداره مربوطه مشغول آماده کردن مرحه جدید مجمع غیرقانونی خود بود، یک دفعه رئیس جدید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی پا به میدان گذاشت و تنها یک هفته بعد از حضورش به عنوان رئیس اداره بلیت شانس حضرات را پاره کرد و در برابر این تخلف فاحش ایستاد.

🔺 یعنی تمام آن جلساتی که عده‌ای با قرآن و ربع سکه با اعضای تعاونی داشتند هوا شد و همه این هزینه ها که داشت از جیب ملت خرج می شد به در بسته خورد.

🔺 با این حساب، یک بار هم که شده شاهد هستیم اداره ای که باید قانون را اجرا کند، به جای افتادن در بغل تخلف و سوء استفاده، واقعا می خواهد قانونی را اجرا کند. و باز هم دیدیم که دستگاه های نظارتی در دقیقه نود به خوبی پا به میدان گذاشتند تا از هر شیطنت سازماندهی شده‌ای جلوگیری شود.

🔺 بنابر این فعلا مجمع غیرقانونی تعاونی توسعه عمران تعطیل شد تا به تخلفات صورت گرفته رسیدگی شود. قطعا طبق قانون نه تنها باید موضوعات مالی هیئت مدیره و مدیرعامل این تعاوتی بررسی شود،‌ بلکه تمام کارشناسان و افراد مطلعی که در جریان این مجمع غیرقانونی همراهی کرده بودند و با سکوت و همراهی خود در حال ریل گذاری ادامه حیات این هیئت مدیره پرحاشیه بودند باید مؤاخده بشوند.

🔺 تا جایی که ما خبر داریم، قطعا از طریق مراجع قانونی این اتفاق رخ خواهد داد و تمام کارکنان دستگاه هایی که در این موضوع تخلف کرده اند برای پاسخگویی به دستگاه های مربوطه معرفی خواهند شد. طبیعتا دست آخر باید انتخابات تعاونی هم برگزار شود که بر اساس برنامه زمان‌بندی جدید این اتفاق رخ خواهد داد.

🔺 گام بعدی این است که تعاونی توسعه عمران پاسخگوی تخلف ها و حاشیه هایش باشد. در این باره حرفها و مستندات زیادی وجود دارد که باید یک به یک درباره آنها حرف بزنیم. آنقدر حواشی و ابهامات زیاد است که گرفتن وکالتنامه های جعلی در بین آنها یک شوخی بیش بیست… تو خود حدیث مفصل بخوان…

#سپیده_نیوز
#سمت_مردم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.