کد خبر : 1265
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۱۱

دفتر انجمن موسیقی شهرستان اسلامشهر افتتاح شد

دفتر انجمن موسیقی شهرستان اسلامشهر افتتاح شد

دفتر انجمن موسیقی اسلامشهر با حضور حسین کشاورزیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا عظیمی رئیس کمیسیون حقوقی و شهر سازی شورای اسلامی و جمعی از مسئولین و هنرمندان روز پنج شنبه 6مرداد، در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری شهید صارمی افتتاح شد.   به گزارش پایگاه تحلیلی خبری سپیده نیوز ، در ابتدای

دفتر انجمن موسیقی اسلامشهر با حضور حسین کشاورزیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا عظیمی رئیس کمیسیون حقوقی و شهر سازی شورای اسلامی و جمعی از مسئولین و هنرمندان روز پنج شنبه 6مرداد، در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری شهید صارمی افتتاح شد.

 

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری سپیده نیوز ، در ابتدای این مراسم مجید عزیزی رئیس انجمن موسیقی اسلامشهر با ارائه گزارشی از فعالیت های این انجمن در سال های اخیر گفت: در طول مدت فعالیت انجمن موسیقی در مجموع هشت آموزشگاه تخصصی در سطح اسلامشهر به همت انجمن موسیقی فعال شده و امیدواریم تا پایان سال دو آموزشگاه دیگر نیز افزوده شود.

عزیزی به بحث برگزاری کنسرت در اسلامشهر نیز اشاره کرد و افزود: در مدت سه سال گذشته به دلیل همه گیری بیماری کرونا درخواستی برای اجرای کنسرت نداشتیم اما با توجه به صحبت های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به این شهرستان و با لطف و مساعدت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، زمینه لازم برای فعالیت های موسیقی در سطح شهرستان فراهم شده که امیدواریم با حمایت های مسئولین شهرستان شاهد اتفاقات خوبی در حوزه موسیقی باشیم.

حسین کشاورزیان نیز در سخنانی با اشاره به سفر اخیر وزیر محترم و قول مساعد ایشان برای اختصاص بودجه مناسب برای تعمیر و تجهیز فرهنگسرای شهید صارمی گفت: با توجه به دستور و تأکید شخص وزیر در دیدار با روسای انجمن های فرهنگی و هنری و بر اساس برآوردهای انجام شده، مبلغ 5/2 میلیارد تومان برای بازسازی این مجتمع پیش بینی شده که امیدواریم با توجه به تاکید مقام عالی وزارت بتوانیم با پیگیری لازم، دستاورد خوبی از سفر ایشان به یادگار بماند.

وی در ادامه با بیان اینکه، کلیه مراکز فرهنگی و هنری که از این اداره مجوز دارند، باید زیرنظر انجمن های مربوطه فعالیت نمایند و روسای انجمن ها نیز باید ضمن نظارت و بررسی تخصصی امور، مسائل و مشکلات این موسسات و مراکز را به اداره گزارش نمایند.

کشاورزیان در خصوص برگزاری جشنواره سرود روستایی و بهره گیری از موسیقی آیینی در ایام محرم الحرام نیز توضیحاتی ارائه نمود و از رئیس انجمن موسیقی خواست تا با هم افزایی و همکاری سایر انجمن ها، آموزشگاه ها و موسسات فرهنگی برنامه های مشترکی را با استفاده از ظرفیت اماکن تحت پوشش این اداره به مرحله اجرا برسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر در سطح شهرستان به حمایت بیش از پیش مسئولین شهری برای پیشبرد و ارتقای امور فرهنگی و هنری شهرستان تاکید نمود.

در ادامه عظیمی رئیس کمیسیون حقوقی و شهر سازی شورای اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت هنر موسیقی به مسئولین و دست اندرکاران مربوطه توصیه کرد از منش و دیدگاه رهبر معظم انقلاب در مواجهه با مقوله موسیقی تبعیت نمایند.

وی بر حمایت شورای اسلامی شهر برای تامین برخی درخواست های مرتبط با حوزه فعالیت انجمن های فرهنگی و هنری اسلامشهر تاکید نمود.

در پایان این مراسم از تعدادی از هنرمندان و فعالان حوزه موسیقی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر بعمل آمد و پس از آن با حضور مسئولین و میهمانان حاضر در مراسم، دفتر انجمن موسیقی شهرستان اسلامشهر افتتاح شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.