کد خبر : 1980
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

حفاظت قوه قضاییه بررسی کند؛ عفیفی چطور از دیوان حکم می گیرد؟!

حفاظت قوه قضاییه بررسی کند؛ عفیفی چطور از دیوان حکم می گیرد؟!

حفاظت قوه قضاییه بررسی کند/عفیفی شهردار اسلامشهر به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز،عطش زیاد «عفیفی» برای خدمت چهاردانگه را گرفتار کرده است 🔺 بخش اول ➕وقتی شهردار جدید چهاردانگه بدون تشریفات و هیاهو کار خودش را شروع کرد تصور اغلب افراد این بود که همه چیز در این شهر پرماجرا تمام شده و کشتی

حفاظت قوه قضاییه بررسی کند/عفیفی شهردار اسلامشهر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز،عطش زیاد «عفیفی» برای خدمت چهاردانگه را گرفتار کرده است
🔺 بخش اول
➕وقتی شهردار جدید چهاردانگه بدون تشریفات و هیاهو کار خودش را شروع کرد تصور اغلب افراد این بود که همه چیز در این شهر پرماجرا تمام شده و کشتی حواشی دیگر به ساحل آرامش رسیده است.

➕اما روز گذشته خبری تلخ بیرون آمد که نشان می داد گرفتاری های چهاردانگه در همین شهر و در دل آدم‌هایی است که نان و نمک این شهر مظلوم را خورده اند؛ یعنی از یک طرف سرپرست سابق شهرداری و از طرف دیگر آنهایی که آتش بیار معرکه ی این بازی عجیب شده اند.

➕احتمالا شما هم یا خبر را شنیده اید یا با توجه به عطش سرشاری که از آقای عفیفی سراغ دارید توانسته اید حدس بزنید چه شده است. او مجددا از دیوان عدالت اداری رای گرفته اما یکی رای عجیب و غریب. او دوباره رایی از دیوان گرفته که به شورا اجازه نمی دهد برای شهرداری سرپرست انتخاب کند در حالی که حالا اصلا بحث سرپرست در میان نیست. این شهر دیگر شهردار دارد و بالاترین مقام دولتی استان تهران هم زیر حکم او را امضا زده است. یعنی تمام دعواهای گذشته آقای عفیفی دیگر هیچ محلی از اعراب ندارد و به لحاظ حقوقی جایی برای بحث نمی ماند.

➕اصلا این همه مسئولان در شهرستان اسلامشهر و استان تهران پیگیری کردند تا کوتاه‌ترین زمان برای صدور حکم شهردار منتخب طی شود که این داستان ها نباشد اما انگار آقای عفیفی سوراخ دعا را یاد گرفته و احتمالا به اندازه کافی پول و وقت دارد که این نمایشنامه تراژیک را وارد پرده‌های تازه‌تر کند.

➕عفیفی کارمند جزء بوده و یک دفعه بالا آمده و شیرینی قدرت را چشیده و حساب و کتاب آن را به خوبی بلد است. همین او را برای جنگیدن جهت تصاحب دوباره قدرت تشنه تر میکند اما سوال اصلی اینجاست که دیوان عدالت اداری برمبنای کدام قانون و منطق چنین آرایی را صادر می کند؟ اگر قانون اجازه داده شورای شهر برای شهر شهردار انتخاب کند، دیگر دیوان کجای ماجراست که بخواهد اظهار نظر و صدور رای کند؟

➕مدتی قبل شورای چهاردانگه از ناچاری و بعد از شکست در دو انتخاب نخست خود تصمیم گرفت به سمت توصیه های محلی برود. همین شد که فشار برخی چهره های همان چهاردانگه به اینجا رسید که شورا عفیفی را با تمام تاریکی های عملکرد گذشته‌اش به عنوان شهردار انتخاب کرد. اما استانداری با قاطعیت او را رد کرد و همانجا بود که پرونده موجود در تخلفات هم بیرون زد.

➕همزمان با این غائله شورای شهر که انگار زیادی از سوی حامیان عفیفی تحت فشار بود مجددا روی رای خود به عفیفی اصرار کرد اما از آنجایی که روند درست این کار طی نشده بود مورد توجه قرار نگرفت. اما بعد از این دیگر شورا اصراری به ادامه این روند نداشت تا جایی که رسما عدول خود از رای به عفیفی را اعلام کرد و دست به انتخاب شهردار جدید و حتی سرپرست زد.

➕همان زمان باز هم عفیفی از جیب دیوان یک عصای موسا درآورد و تصمیم شورای شهر را هوا کرد تا خودش سرپرست باشد.

➕ شوراییان که انگار با عفیفی حشر و نشر ویژه ای داشتند به سرعت تمکین کردند اما با این بازی ها شهر اداره نمی شد.
عفیفی که به نظر می رسد دنبال زمان خریدن برای تحقق یک برنامه مشخص است این داستان را ادامه داد تا جایی که شورا با حمایت نیروهای محلی باز هم روی یک گزینه بومی تمرکز کرد و این بار شهرداری را برگزید که نامش پیش از این در فهرست گزینه های جدی نبود. اما انتخاب کرد و پای انتخابش ایستاد. فرماندار و استانداری و نماینده مردم در مجلس هم پای کار آمدند تا حکم شهردار منتخب به سرعت صادر شود.

➕با این حساب آب گل آلودی که عفیفی دنبال ماهی گرفتن از آن بود زلال شده و بساط قبلی جمع شده بود و دیگر شهر با انتخاب شهردار و شروع به کار او به ساحل رسیده بود. با این حساب،‌ دعوا بر سر سرپرستی شهرداری خیلی خنده دار به نظر می رسید.

🔺 بخش دوم

➕دیروز اما با رایی که از شعبه 45 دیوان عدالت اداری آمد معلوم شد که این چاه اگر برای خیلی ها آب ندارد لااقل برای بعضی ها حکم سرگرمی و وقت گذرانی پیدا کرده است.

➕ انگار آقای عفیفی با این غائله در حال وقت گذراندن و تفریح است و می خواهد همینطور در کانون توجه یک استان باشد. کاش او زمانی که سکاندار شهرداری بود از خودش جنم و توانی نشان می داد که امروز مدافعانی داشته باشد اما چه باک که او هرچقدر شلوغ کاری و موج سواری بلد است،‌ عملکردی درخشان نداشت و حتی توان کارهای درخشان هم در او نبوده است.

➕ امروز اما داستان عوض شده است. باید مسئولان به ویژه حفاظت قوه قضاییه روی این موضوع کار کنند که چطور می شود بعد از آنکه شورای یک شهر وظیفه قانونی خود را اجرا کرده، یک شعبه دیوار وارد می شود و حکم عجیب صادر می کند؟ باید حفاظت قوه بررسی کند و ببیند در همان شعبه دیوان چند پرونده دیگر نیازمند بررسی است و رایی که برای آقای عفیفی و به صورت اختصاصی و خاص و با سرعت محیرالعقول صادر شده دقیقا چه ویژگی خاصی داشته است که این شعبه این همه برایش فوریت قائل بوده است؟ باید بررسی شود تا مردم یقین کنند این ماجرا برای دفاع از حق مردم و اجرای کامل قانون بوده است.

➕جا دارد از آنهایی که سنگ چهاردانگه را به سینه می زنند و مدعی بومی بودن در این شهر مظلوم را دارند بپرسیم که رفقای بزرگوار پس دقیقا کی قرار است وارد معرکه شوید و از حق این مردم دفاع کنید؟ نکند سکوت یا دفاع از شاهکارهای عفیفی مقرون به صرفه تر است؟

حفاظت قوه قضاییه بررسی کند/عفیفی شهردار اسلامشهر

#سپیده نیوز

#سمت مردم

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.