کد خبر : 1876
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹

تنها سینمای رباط کریم 4 سال است خاک می خورد/ شهرداری و ذبح فرهنگ در مسلخ درآمدزایی

تنها سینمای رباط کریم 4 سال است خاک می خورد/ شهرداری و ذبح فرهنگ در مسلخ درآمدزایی

هنوز خیلی از شهرهای استان تهران سینما نداشتند که رباط کریم سینمایی فعال داشت. این سینما سالهای زیادی میزبان مردم هنردوستان بو

سینمای رباط کریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز،هنوز خیلی از شهرهای استان تهران سینما نداشتند که رباط کریم سینمایی فعال داشت. این سینما سالهای زیادی میزبان مردم هنردوستان بوده اما اکنون نزدیک به ۴ است که مبتلا به بی مهری های مسئولان شده است.

💠 حتی به تازگی نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی درباره علت تعطیل ماندن سینما از وزیر ارشاد طرح سوال کرد در حالی که اصلا مشکل در ارشاد نیست بلکه قفل بی تدبیری و طمع ورزی های سوال برانگیز شهرداری بر درهای این مرکز هنری و فرهنگی نشسته است.

💠 یکی از مهمترین دلایل تعطیلی تنها سینمای شهر رباط کریم، اصرار شهرداری به واگذاری این مرکز مهم فرهنگی به بخش خصوصی است در حالی که به دلایل زیادی سینماداری کار درآمدزایی نیست و در رباط کریم کم جمعیت هم سرمایه گذاران حاضر به ریسک نیستند.

💠 علاوه بر اینها از آنجایی که بخشهایی از سینما در اختیار نهاد دیگری قرارگرفته، طبیعتا باید فقط بخشهایی از آن را به اجاره بگذارند که همین امر نیز باعث عقب نشینی سرمایه گذاران می شود.

💠 ریشه این تصمیم در نگاه کاسبکارانه شهرداری به همه موضوعات شهری است. یعنی شهرداری می خواهد همانطور که از ساختن طبقات و به وسیله جریمه پول در می آورد،‌ از فیلم تماشا کردن مردم هم سود سرشار ببرد. در حالی که همین شهرداری سالانه پول هنگفتی صرف چاپ بنرهای بی خاصیتی می کند.

💠 حالا توصیه ما این است که از میان اینهمه پرسنل شهرداری رباط کریم،‌گروهی از آنهایی را که علاقه به کارهای فرهنگی دارند یا تجربه ای در اداره مجموعه های فرهنگی پیدا کرده اند را به خط کنید و با یک همت مضاعف با محوریت شهرداری رباط کریم چراغ تنها سینمای شهر را روشن کنید.

💠 اصلا بیایید فکر کنید یکی از آن چهار دیواری های شبانه که قرار بوده گرفته شود لو رفته و یا عامل آن را در سفره خانه دستگیر کرده اند و پول به حساب نرسیده است. همین قدر ساده و ارزان از کنار موضوع بگذرید و اجازه بدهید مردم رباط کریم طعم برخورداری از امکانات فرهنگی را بچشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.