کد خبر : 1852
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳

دیوان عدالت اداری رأی ابطال انتخابات شورای روستای حسین آباد اسلامشهر را نقض کرد

دیوان عدالت اداری   رأی  ابطال انتخابات شورای روستای حسین آباد  اسلامشهر را نقض کرد

تشکیل شورای حسین اباد بعد از یک سال و نیم به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز،بر اساس حکم یکی از شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری، انتخابات شورای روستای حسین آباد نه تنها ابطال نمی شود، بلکه باید به زودی منتخبان برای شروع به کار شورای روستا معارفه شوند. البته همانطور که می دانید،

تشکیل شورای حسین اباد بعد از یک سال و نیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز،بر اساس حکم یکی از شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری، انتخابات شورای روستای حسین آباد نه تنها ابطال نمی شود، بلکه باید به زودی منتخبان برای شروع به کار شورای روستا معارفه شوند.

البته همانطور که می دانید، این حکم قطعی است و هر مسئولی بخواهد در برابر اجرای آن مقاومت کند ممکن است به انفصال از خدمت محکوم شود.

نکته عجیب تر این است که آن سه نفر اول شورای روستای علی آباد طپانچه هم که رای خود را در انتخابات از دست دادند، مدتهاست از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری ادعاهای خود هستند و بعید نیست همین روزها شاهد خانه تکانی در

سال گذشته حدود چهل روز از انتخابات و اعلام نتایج رد شده بود که اخبار رسمی از ابطال انتخابات شورای روستای حسین آباد بخش مرکزی اسلامشهر حکایت داشت.

حواشی انتخابات در این روستا و روستای مجاور آن یعنی علی اباد طپانچه به قدری بود که حتی به رسانه‌های آن طرف آبی هم راه پیدا کرد و گزارش های تلخی از تخلفات انتخاباتی آنها منتشر شد.

البته نتیجه اولیه این حواشی، ابطال انتخابات روستای حسین آباد و باطل شدن آرای سه داوطلب اول شورای روستای همسایه آنها یعنی علی اباد طپانچه بود.

صمیم قاطعانه هیئت نظارت برای ابطال انتخابات شورای حسین آباد،‌ظاهرا بر مبنای مستندات و مدارکی بود که این مجموعه ادعا می کرد در اختیار دارد. البته شورای حل اختلاف هم به امداد آنها آمد و نظرات هیئت نظارت را تایید کرد. در همان زمان علاوه بر مطالب منتشر شده در فضای مجازی، سپیده نیوز هم مستندات و مطالبی را در تایید بروز برخی تخلفات و حواشی انتخابات این دو روستا منتشر کرد که با وجود آنکه تاثیری در روند رسیدگی به پرونده نداشت اما باعث شد مردم هم به میدان بیایند و ادعاهای هیئت نظارت و رسانه ها را تاحدودی تایید کنند.

کمی بعدتر به واسطه شکایت منتخبان شورای حسین آباد،‌پای دیوان عدالت اداری هم به این پرونده باز شد . ابتدا موضوع در شعبه 45 مطرح شد و بعد در شعبه 26 تجدید نظر کار خاتمه یافت.

حالا بر اساس حکم تجدید نظر، انتخابات شورای روستای حسین آباد نه تنها ابطال نمی شود، بلکه باید به زودی منتخبان برای شروع به کار شورای روستا معارفه شوند. البته همانطور که می دانید، این حکم قطعی است و هر مسئولی بخواهد در برابر اجرای آن مقاومت کند ممکن است به انفصال از خدمت محکوم شود.

نکته عجیب تر این است که آن سه نفر اول شورای روستای علی آباد طپانچه هم مدتهاست از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری ادعاهای خود هستند و بعید نیست همین روزها شاهد خانه تکانی در شورای علی اباد هم باشیم.

این هم آخر و عاقبت سخت گیری هیئت نظارت در برابر تخلفات انتخاباتی . شما تصور کنید در این کشور یک نهادی به نام دیوان وجود دارد که می تواند تصمیمات سخت و دشوار را به سادگی تغییر دهد. به نظر شما جذاب تر نبود اگر بخش مهمی از امور جاری کشور را به همین نهاد محترم قضایی می سپردند که اینهمه زمان از مردم ضایع نشود؟

 

#سپیده_نیوز
#سمت_مردم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.