کد خبر : 3596
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱

بازگشت سه عضو پیشین به شورای شهرصالحیه

بازگشت سه عضو پیشین به شورای شهرصالحیه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز ، پیش‌بینی‌ها درست بود؛ داستان تلخ تایید صلاحیت‌ها و شکایت‌های مربوطه در دیوان عدالت اداری قرار نیست تمام شود. بر اساس خبرهای موثقی که پیام گلستان به دست آورده، بعد از آن که شکایت برخی اعضای علی‌البدل و داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر صالحیه منجر به حکم اولیه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز ، پیش‌بینی‌ها درست بود؛ داستان تلخ تایید صلاحیت‌ها و شکایت‌های مربوطه در دیوان عدالت اداری قرار نیست تمام شود.

بر اساس خبرهای موثقی که پیام گلستان به دست آورده، بعد از آن که شکایت برخی اعضای علی‌البدل و داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر صالحیه منجر به حکم اولیه شد، فرمانداری بهارستان به سرعت نسبت به تودیع سه عضو اصلی و معارفه سه عضو علی‌البدل شورای شهر اقدام کرد.

در همان زمان خیلی‌ها توصیه کردند که فرمانداری تا زمان صدور اجراییه صبوری کند، اما اصرار نماینده عالی دولت در شهرستان باعث جابه‌جایی پر سروصدای اعضای اصلی و علی‌البدل شورای شهر صالحیه شد. حالا بر اساس حکم «قطعی» که در تاریخ 31 تیر ماه از سوی شعبه 26 تجدید نظر دیوان عدالت اداری صادر شده، خانم مریم شکری و آقایان جابر پناهی و مهدی دهقان باید دوباره به ترکیب شورای شهر بازگردند. یعنی بازی از نو…

در انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا که مجلس کنونی مسئولیت نظارت بر آن را داشت از این دست مشکلات زیاد به وجود آمده است که نشان‌دهنده وجود لغزش‌ها و اقدامات غیرموثق در مسیر بررسی تعیین صلاحیت‌هاست.

این حکم به محض ابلاغ به فرمانداری بهارستان قاعدتا باید به سرعت اجرا شود تا آقایان ناموران،بهبود اسدی و محرم نژاد از ساختمان شورا خداحافظی کنند، اما هنوز معلوم نیست فرمانداری چه رویکردی نسبت به این حکم خواهد داشت.

آنچه در این میان نباید از نظر دور داشت، آسیب جدی و جبران‌ناپذیری است که این جابه‌جایی در وضعیت شهر صالحیه ایجاد کرد. اگرچه در روند خدمات مانعی به وجود نیامد اما چالش‌های به وجود آمده و فضای روانی ناشی از این اتفاق باعث شد تا شهرداری و شورای صالحیه دوران عسرت غیرقابل قبولی را پشت سر بگذارند.

کاش در دوره آینده انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، مجلس بعدی آدم‌های معقول‌تر، منطقی‌تر و به دور از هیجان و احساسات سیاسی را در مصدر هیئت مرکزی نظارت بگمارد تا دیگر شاهد این رویدادهای تلخ و آسیب وارد شدن بر چهره انتخابات و شوراهای شهر و روستا نباشیم.

#سپیده نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.