تلاشهای بی حاصل برای حل بحران ترافیک دارالسلام
تلاشهای بی حاصل برای حل بحران ترافیک دارالسلام چرا شهرداری و شورای اسلامشهر برای حل بحران زمین در دارالسلام یک توافق اساسی انجام نمی دهند؟ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز؛از همان دهه هفتاد که دارالسلام بنیانگذاشته شد، غالباً تصور میکردند به واسطه قرار گرفتن در حاشیه جادهای جدید -یعنی همان کمربندی- و فاصله
تلاشهای بی حاصل برای حل بحران ترافیک دارالسلام
چرا شهرداری و شورای اسلامشهر برای حل بحران زمین در دارالسلام یک توافق اساسی انجام نمی دهند؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز؛از همان دهه هفتاد که دارالسلام بنیانگذاشته شد، غالباً تصور میکردند به واسطه قرار گرفتن در حاشیه جادهای جدید -یعنی همان کمربندی- و فاصله ای قابل توجه با مرکز شهر،احتمالا سالهای سال تردد در آن سهل و بی دردسر خواهد بود.
➕ این تصور حتی تا همین اوایل دهه نود هم دور از دسترس نبود اما با تاسیس قطعات جدید و افزایش آمار تدفین اموات از شهرهای مجاور قصه عوض شد و حالا نه تنها فقط در آخرین پنجشنبه سال،بلکه در تمام آخر هفتهها و ایام تعطیل می توان گرفتاری های دارالسلام را با پوست و استخوان لمس کرد.
➕ چند سالی می شود که سازمان متولی دارالسلام تلاش می کند با طراحی پلان و انتشار نقشه های مربوط به آن و نصب بنر و تولید محصولات اطلاع رسانی کمی از بار ترافیک بکاهد اما به خاطر بیتوجهی های مردم از یک سو و ازدیاد چشمگیر خودروها و عابران در شرایط نبود زیرساختهای مناسب از سوی دیگر، باعث می شود این نقشه ها فقط یک طرح پر از چندضلعی های نامفهوم و بی خاصیت باشد.
➕ تصاویری که در رسانه های اجتماعی از ترافیک های آخر هفته این مکان وجود دارد نشان دهنده واقعیتی تلخ است و آن هم قفل شدن مردم در میان معابر تنگ و غیر اصولی دارالسلام.
از همان دهه هفتاد که دارالسلام بنیانگذاشته شد، غالباً تصور میکردند به واسطه قرار گرفتن در حاشیه جادهای جدید -یعنی همان کمربندی- و فاصله ای قابل توجه با مرکز شهر،احتمالا سالهای سال تردد در آن سهل و بی دردسر خواهد بود.
➕ این تصور حتی تا همین اوایل دهه نود هم دور از دسترس نبود اما با تاسیس قطعات جدید و افزایش آمار تدفین اموات از شهرهای مجاور قصه عوض شد و حالا نه تنها فقط در آخرین پنجشنبه سال،بلکه در تمام آخر هفتهها و ایام تعطیل می توان گرفتاری های دارالسلام را با پوست و استخوان لمس کرد.
➕ تصاویری که در رسانه های اجتماعی از ترافیک های آخر هفته این مکان وجود دارد نشان دهنده واقعیتی تلخ است و آن هم قفل شدن مردم در میان معابر تنگ و غیر اصولی دارالسلام.
➕ چند سالی می شود که سازمان متولی دارالسلام تلاش می کند با طراحی پلان و انتشار نقشه های مربوط به آن و نصب بنر و تولید محصولات اطلاع رسانی کمی از بار ترافیک بکاهد اما به خاطر بیتوجهی های مردم از یک سو و ازدیاد چشمگیر خودروها و عابران در شرایط نبود زیرساختهای مناسب از سوی دیگر، باعث می شود این نقشه ها فقط یک طرح پر از چندضلعی های نامفهوم و بی خاصیت باشد.
➕ دارالسلام شهرستان اسلامشهر که فعلا علاوه بر اهالی اسلامشهر، اموات زیادی را از شهرهای مجاور نیز به خود می پذیرد، با مشکلات جدی و غیرقابل اغماضی روبه روست که در مقاطع خاص زمانی مثل همین پنجشنبه آخر سال فقط کمی بیرون می زند و به چشم می آید. البته این به چشم آمدن تنها یک روز است و تمام. باز هم تا سال آینده کسی همتی برای حل مشکلات نمیکند. نه مدیران دارالسلام تا به حال دنبال حل اساسی این مشکل بوده اند و نه شورا و شهرداری روی این موضوع تمرکز می کنند.
➕ یکی از مشکلات اساسی دارالسلام، نبود زمین برای توسعه قبور و اصلاح راهها و مسیرهای داخل آن است. البته نه اینکه زمین نباشد،بلکه مالکیت زمین های اطراف برای شهرداری نیست و همین یعنی نیاز به بودجه ای سنگین برای خرید زمین و البته دلال بازی واسطه ها و بعضی مدیران… . خودتان هم که می دانید وقتی مشتری پای چنین زمینی باشد و آن مشتری هم شهرداری باشد اوضاع چه شکلی می شود.
➕ عمده ترین مالک اراضی اطراف و مسیر دارالسلام، یکی از موقوفه های معروف اسلامشهر است که سالهاست با شهرداری چالش های متنوعی دارد و حتی به خاطر استفاده از زمین های موقوفه در کمربندی و آن هم بدون توافق در دوران شورای اول، احکام سنگین مالی نیز علیه شهرداری از مراجع قضایی گرفته است. با این حال اتفاقا در شش سال گذشته دو بار هم توافقاتی توسط دو شهردار مختلف اسلامشهر با متولی این موقوفه صورت گرفته که هر دوبار عمر مدیریت شهرداران به اجرای توافق قد نداده است. یکی از آن شهرداران امروز معاون فرماندار است. با آنکه توافقات آن روزها هنوز روی میز است و ظاهرا کسی هم مشکلی با حل آن ندارد اما معلوم نیست وحشت از اجرای توافق چرا در این دو سال اخیر دامنگیر شهرداری شده است.
➕ اگر این توافق به نتیجه برسد،علاوه بر رفع بحران های چند نقطه از شهر مسیرهای تردد و زمین های مربوط به دفن اموات در دارالسلام نیز آزادمیشود. همین قدر بدانید که دلیل متوقف ماندن روند اصلاح دوربرگردان معروف دارالسلام که خیلی ها را به کشتن داده بود همین توافق است. یعنی زمینی که برای اصلاح دوربرگردان مورد نیاز است متعلق به همین موقوفه است و متولی آن آنقدر بدعهدی از شهرداری دیده حاضر نیست باز هم ببخشد.
➕ حالا در این وانفسا؛ سازمان دارالسلام هم که از بیخ هیچ اشرافی بر مشکلات ندارد و متاسفانه اراده جدی هم برای رفع آنها نشان نمی دهد؛ در روزهای آخر سال با نقاشی کردن چند نقشه تلاش می کند خودش را کاملا مهیای حل بحران ترافیک آخر سال نشان بدهد اما واقعیت در کف خیابان عذاب آورتر از این حرفهاست که بشود خودفریبی کرد.
➕ موضوع کاملا روشن است. دارالسلام همانقدر که به اندازه کافی زمین برای درست کردن قبر ندارد؛ معبر مناسب برای تردد این حجم از خودرو و مسافر را هم ندارد. همین می شود که حتی در پنجشنبه های عادی سال هم اگر فاتحه خوانی ده دقیقه طول بکشد؛ قطعا تجات از ترافیک قطعات جدید دارالسلام بالای دو ساعت زمان خواهد برد.
تلاشهای بی حاصل برای حل بحران ترافیک دارالسلام
برچسب ها :اسلامشهر
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0