کد خبر : 17176
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۱۵

مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر عنوان کرد؛

تشکیل اتاق‌های بازی به تنهایی کافی نیست/خلاقیت معلم در استفاده از روش‌ها و وسایل آموزشی

تشکیل اتاق‌های بازی به تنهایی کافی نیست/خلاقیت معلم در استفاده از روش‌ها و وسایل آموزشی

می بایست میان اداره آموزش و پرورش و مدیران و معاونین به سبب برطرف کردن ضعف ها ، مشکلات و نکات یادگیری ، گفت و گو شکل گیرد و تعاون و همکاری بیشتر شود

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپیده نیوز ، صادق موسی پور مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر جلسه مدیران ابتدایی اظهار کرد:« در آموزش و پرورش مدیران با حجم عظیمی از مسئولیت های شکلی ، حقیقی و حقوقی رو به رو هستند که نقش اساسی در تعلیم و تربیت آینده سازان ایران زمین دارد.»

صادق موسی پور مقطع ابتدایی را منشا تربیت دانش آموزان دانست و بیان کرد:« در نظام تعلیم و تربیت، مقطع ابتدایی مهم ترین رکن است، زیرا منشاء تمامی تغییرات در سطح جامعه، کشور و دوران یادگیری مبتدی دانش آموزان و تشکیل دهنده اعتقادات ، روحیات و بنیاد اصلی دانش آموز نمونه در ابتدایی است.»

مدیر آموزش و پرورش درباب بهره گیری از روش های نوین در تعلیم و تربیت عنوان کرد: « آموزش با روش های قدیمی کارساز نبوده و ظرفیت های خوبی در مناطق ایجاد شده است که می بایست استفاده بهینه از این ظرفیت ها در بکارگیری آموزش نوین صورت گیرد.»

وی در ادامه سخنانش افزود :«گروه های آموزشی می بایست دوره هایی را به صورت منسجم در سطح مدرسه برگزار کرده تا به تعلیم و تربیت نیروی انسانی کمک نماید.»

موسی پور بهره گیری از خلاقیت را در آموزش به دانش آموزان اساسی دانست و اظهار کرد:« تشکیل اتاق های بازی نمیتواند به تنهایی مشوق باشد ؛ دستیابی به نتیجه ای مطلوب نیازمند به خلاقیت است  و از معلمان خواهشمندم با بهره گیری از روش ها و وسایل ساده، نکات یادگیری را به دانش آموزان القا کنند.»

مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر تشویق دانش آموزان به کارگروهی را از ملزومات آموزش دانسته و گفت:« آموزش مبتنی بر کارگروهی و مشارکت ، ایجاد روحیه تعاون و همکاری و احترام متقابل را در میان دانش آموزان در پی خواهد داشت و عدم مشارکت و همکاری دانش آموزان ، موجب اتفاقات ناخوشایند و آسیب های اجتماعی در جامعه خواهد شد.»

موسی پور توجه به فضای ظاهری را نقطه قوت دانست و بیان کرد:« مدیران مدارس می بایست به فضای ظاهری مدارس که نقطه قوت در جذب و ایجاد انگیزه در دانش آموزان و تغییرات اساسی در روحیات آنان است را مورد توجه قرار دهند .

 

وی در ادامه افزود: رسیدگی به مدارس در راستای حال دانش آموزان در فضای مدرسه اگر خوب و مستمر باشد، این حال خوب به کشور نیز سرایت می کند.
وی در خصوص عدالت آموزشی اظهار کرد:« عدالت آموزشی از اصلی ترین شعارها در آموزش و پرورش بوده که می بایست دسترسی برابر آموزشی میان دانش آموزان با کیفیت مطلوب ارائه‌ شود.»

موسی پور همکاری میان مدیران و آموزش و پرورش را ملزوم کرده و عنوان کرد:« می بایست میان اداره آموزش و پرورش و مدیران و معاونین به سبب برطرف کردن ضعف ها ، مشکلات و نکات یادگیری ، گفت و گو شکل گیرد و تعاون و همکاری بیشتر شود.»

وی در پایان سخنانش از مدیران مدارس در خواست کرد که در انجام فرآیند کارها از مشورت بهره مند شوند و سفارش پذیر نباشند و با آگاهی عمل کنند تا دانش آموزانی نمونه تحویل جامعه دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.